10 June 2017

Menu Iftar Minggu Kedua Ramadhan 2017


10 Jun 2017

Menu 8 Ramadhan - 3 Jun 2017
- Balik berbuka di rumah mertua di Seremban, mertua masakkan lauk ikan goreng berlado, tauhu lembut kuah tiram, gulai daging salai.
- Kami tambah 2 batang lemang Naning dan rendang daging.
- Seperti biasa, aku standby lauk aku sendiri; ayam bakar, bendi celur dan timun jepun hiris.


Menu 9 Ramadhan - 4 Jun 2017
- Spaghetti bolognese untuk suami
- Aglio olio chicken grill steam brocolli untuk aku


Menu 10 Ramadhan - 5 Jun 2017
- Ada baki spaghetti bolognese steam brocolli untuk suami
- Nasi beras perang
- Ikan jenak bakar
- Sayur cendawan cili padi


Menu 11 Ramadhan - 6 Jun 2017
- Gulai udang cendawan
- Brokoli dan lobak celur


Menu 12 Ramadhan - 7 Jun 2017
- Hadir Majlis Berbuka Puasa bersama anggota penjawat awam di Seri Bendahara kediaman rasmi YAB Ketua Menteri Melaka dengan suami
- Gulai daging
- Asam pedas ikan pari
- Bubur lambuk (Sedap!)
- Popiah goreng cili dan kuih apam gula hangus
- Buah-buahan potong ( tembikai susu, jambu dan anggur)


Menu 13 Ramadhan - 8 Jun 2017
- Berbuka puasa di Hotel Bayview dengan semua kakitangan jabatan
- Banyak pilihan lauk tapi aku masih stick pada konsep pinggan sihat dan sukusukuseparuh, alhamdulillah kalori terkawal


Menu 14 Ramadhan - 9 Jun 2017
- Sambal daging tomato
- Brokoli, lobak celur dan timun jepun
- Ayam bakar untuk aku

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)