08 May 2017

WLC Mei & Bulan Ramadhan 2017


8 Mei 2017.

Semalam 7 Mei 2017, Coach masukkan senior group ke dalam group baru online coaching WLC Mei 2017 untuk berkumpul dengan junior group. Alhamdulillah, perjuangan masih diteruskan. Reset semula usaha berdiet sihat dengan semangat baru.

Apa keunikan WLC kali ini?
- Ada adjustment pada corak diet dan workout kali ini. Bagi mengekalkan momentum penurunan berat badan, nak usaha buat diet zig zag (selang seli diet eat clean dengan normal meal).


- Untuk water intake, inshaAllah kekalkan je kuantiti yang sama. Cuma cabaran sedikit untuk bulan Ramadhan nanti, nak kena adjust masa pengambilan air.

- WLC kali ini akan termasuk dalam 2 minggu pertama bulan Ramadhan. Hurm...cabaran untuk penyediaan menu sihat dan berkhasiat. Dah minta izin dan bagi hint kat suami nak selang selikan menu berbuka antara menu bakar/panggang dengan menu biasa (santan/berkuah/sambal). Nanti kalau ikut tekak sendiri je, suami pula tak selera makan menu eat clean.

- Rasa dah boleh survey dan simpan resepi menu berbuka puasa yang sihat dari FB dan buku-buku resepi. Dok tertunggu-tunggu juga kot coach nak sharekan resepi berbuka yang boleh dicuba nanti.

2 comments:

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)