05 May 2017

WLC April 2017 : 6KG Dalam 5 Bulan


5 Mei 2017.

Hari ini hari terakhir bagi WLC April 2017 bersama Coach dan kawan-kawan dalam online group coaching WLC. Sedih tapi semangat perlu diteruskan, oleh itu inshaAllah aku masih sambung join WLC Mei 2017. Semalam kami semua diberikan online form untuk diisi bagi coach memantau kemajuan WLC masing-masing. Bulan April aku turun 1KG menjadikan total loss sepanjang 5 bulan ini adalah 6KG. "Slow progress is still progress".

Apabila dah turun 5KG ke atas, kita perlu semak semula nilai BMR dan DCR kita bagi berat badan yang baru. Tak boleh dah guna nilai BMR dan DCR pada berat asal. Konsepnya, makin turun berat badan, makin kurang kita makan. Bukan kekalkan kuantiti yang sama kita makan pada berat lama.

Good news! Dah boleh pakai balik baju kurung yang dah dekat 8 bulan terperam dalam almari sebab ketat sendat macam sarung nangka. Baju kurung yang pernah jadi kebanggaan sebab masa tu boleh muat saiz M....sekarang dah boleh pakai cuma part lengan penuh sikit. InshaAllah by Raya 2017 boleh pakai selesa semula....jom cabar diri!!




No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)