03 January 2017

Permulaan Healthy Lifestyle 2017


03 Januari 2017.

Assalamualaikum dunia!
Pagi ni bangun awal sikit walaupun belum boleh solat lagi, untuk sediakan shake untuk breakfast dan buah-buahan untuk snacking sebelum tengahari. Bermula semula dengan shake Herbalife untuk tahun 2017. Malam tadi luangkan masa untuk group coaching via whatsapp untuk soalan-soalan berkaitan diet. Banyak juga benda baru yang aku belajar dan dapat refresh ilmu. 

Dan pagi tadi lepas bangun tidur terus timbang berat badan dan ambil ukuran peha, lengan dan perut untuk rekod peribadi kami suami isteri. Owh ye, kali ni berjaya pujuk suami untuk sama-sama sertai weight loss challenge, seronok sikit sebab ada teman sparing dalam berdiet. Cumanya kena pandai tackle selera suami dan tak putus-putus beri kata-kata semangat. InshaAllah boleh turun berat badan dan kembali sihat.

"Eat right, not eat clean"


P/s: Senyap sunyi ofice hari ni sebab ramai staf dan pegawai bercuti menguruskan hari pertama persekolahan anak-anak. Kita duduk diam-diam kat office settlekan kerja ye? Enjoy this moment....morning hassle free :)

6 comments:

  1. caiyok yani..azam 2017, nak lebih sihat & detox untuk sihat..hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah Fieza, semoga kita sama-sama kuat semangat dan beroleh apa yang kita impikan untuk tahun 2017 ni...amin!

      Delete
    2. Aamiin yanie..caiyok2..tadi baru baca kat fb pasal founder dexandra yang pregnant triplets skrg..dia kongsi salah satu yang dia buat sebelum berjaya pregnant, visualization board...inspired..nak try jugak...

      Delete
    3. Yes betul, Yani pun ada baca pasal founder minyak wangi tu...mungkin ada usaha dia yang kita boleh gunapakai, mana tahu ada rezeki yg sama..

      Delete
  2. Replies
    1. Kita kasi peluang kat staf yang bekeluarga dan beranak kecil untuk uruskan persekolahan...kebetulan ada staf singgah office dengan baby, dapatlah gomol cium baby sekejap...

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)