10 January 2017

9th Virtual Run Medal : 10KM Resolution Run 2017


10 Januari 2017.

Medal virtual run pertama kami suami isteri bagi permulaan tahun 2017 ini. Diorganize jauh di Sabah, alhamdulillah sampai juga finisher medal kami seawal minggu pertama.

Bermula tahun 2017 ni kami suami isteri akan bersikap lebih selektif pada pemilihan virtual run yang kami akan sertai. Kalau ikutkan rasa, memang semua VR kami nak sertai; apantah lagi finisher medal cun-cun dan menarik belaka. Tapikan orang kata, ikutkan rasa...binasa! Binasa tang bajet / sumber kewangan la. Hehehe...register berdua untuk satu VR pun dah beratus ringgit.

Tahun 2017 ni kami nak cuba fokuskan pada actual run terutamanya di luar Melaka. Dan berdikit-dikit praktis untuk tambah KM dan sertai larian melebihi 10KM. Wah, mampu ke? InshaAllah...semoga tercapai, amin yarabbal alamin. Seronok juga sebenarnya bila sertai larian di luar Melaka. The 'pressure' nak berlari dengan actual crowd, persekitaran baru, survey route larian (to the extend of google map street view route larian sebab nak confidentkan diri incase tercicir jauh ke belakang) dan yang paling best proses cari dan book hotel, survey jalan via google maps dan waze apps...huhuhu.

P/s : Ahad ni 1st actual run kami berdua untuk tahun 2017 di Cyberjaya (5KM). See? Masih di zon "fun run" kih kih kih...takpe la. Kasi warm up dulu dan cari rentak dalam diri.

4 comments:

  1. Replies
    1. Tq ST! Nervous ni nak lari kat Cyberjaya Ahad ni...jangan cramped kaki dah ler...

      Delete
  2. VR 2017 saya start february nanti hihi...

    betul kan..rabak poket kalau asyik nak ber vr je huhuhu... lagi pun dah kerap hiking skrg..vr tahun ni belum jumpe yang medal menarik di mata lagi hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betul tu Dr Mai....sekarang ni kalau masuk mana-mana event actual / VR kami tengaok medal dan tshirt yang akan dapat...huhu...bab duit tu yang kena slow down sikit join...

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)