05 November 2014

Bila Ex-Bibik Add FB

5 November 2014.

Dah beberapa hari dah cerita ni, tapi aku simpan je. Yang sebenarnya aku tak boleh hadam bila bibik lama (Bibik no. 3 ) dulu tak de angin tak de ribut, tetiba je boleh jumpa akaun FB aku dan add as friend. Aku bukan suka-suka terima friend request selagi aku tak godek habis-habis akaun FB orang yang aku tak kenal. Sekali tengok gambar profil FB.....erk?! Kau? 

Ntah dia dah balik indon ke tidak, atau masih bekerja kat Malaysia...itu aku tak nak ambil tahu. Gigih pulak cari bagai nama aku dalam FB nak jadi kawan. Last aku terdengar perkembangan pasal dia, masa hujung tahun 2011. Nak tahu apa lagi? Dah tak ada benda kot...arwah mak pun dah tak ada.

Eh...abaikan jer la. 






8 comments:

  1. huuhu...kadang kita ni ada instinct kan yani... rasa x sedap hati, baik la x yah buat...takut nanti makin panjang pulak ceritanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah ST....macam no point je nak panjang-panjangkan cerita. Kot la dia nak skodeng apa perkembangan famili kami lepas dia berhenti kerja dulu.

      Delete
  2. Sama je macam kes kakak/abang sepupu. Wat rugi duit bayar maid asing sekali emas, duit, barang-barang rumah kena bawa lari. Mak ayah tak nak jadi kat kitorang maka saya la jadi tempat bermanja anak-anak buah. Huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. So far ex-bibik yang ni takde la kes sampai lari bawak barang berharga cuma timing dia nak berhenti tu, arwah mak akak perlukan seseorang. Jadi agak terasa hati jugak la. So, memang tak nak amik tahu apa-apa pasal dia, sebab dah bukan tanggungjawap sebagai majikan lagi dah.

      Delete
  3. Replies
    1. Memang pun Kak Nuriz....tak kuasa nak accept friend request dia. Tapi sempatlah print screen gambar2 dia send kat whatsapp adik beradik....terkejut jugak diorunk.

      Delete
  4. Replies
    1. Memang muda pun CikJi.....masa mula-mula ambil dia dulu tahun 2011, dia baru umur 22 tahun. Sekarang dah 25 tahun la rasanya....sebelum bekerja dengan kami, dia dah 3 tahun datang Malaysia, so umur 19/20 dah merantau ke sini cari kerja....

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)