15 January 2014

Pek Baru Hi-Goat dan Susu Ilham (Ada Badam!)


15 Januari 2014.

Lepas kerja tadi, singgah Family Store Melaka Mall, nak restok susu kambing Hi-Goat. Selama ini beli yang jenis kotak. Tapi hari ni tercari-cari kat rak, tak nampak pun kotak susu kambing Hi-Goat ni. Nasib baik, tergerak hati nak tengok betul-betul rak yang sebaris dengan susu kambing Hi-Goat campuran madu tu. Perasan tak, susu kambing Hi-Goat dah tukar packaging dari kotak kepada plastik? 


Depan : Pek Lama Hi-Goat, Belakang : Pek Baru Hi-Goat


Dalam packaging baru ni, diselitkan promosi baru produk Hi-Goat yang lain. Ada yang perisa asli, ada campuran spirulina dan ada juga campuran kurma serta madu.


Kalau rajin, bacalah pamplet atas ni kebaikan bagi setiap satu produk Hi-Goat ni, ye?

 
P/s: Haritu ada terdengar promosi produk susu penuh krim Ilham (ada campuran badam, kurma, kismis, gingko biloba, maca dan mengandungi terapi bacaan 30 juzuk Al-Quran) di radio IKIM.FM.....bila buka websitenya; nampak macam susu ni khas untuk bayi (1 tahun hingga 4 tahun ke atas), tapi bila dengar promosi dalam radio IKIM.FM, ada terdengar disebut boleh diminum oleh semua peringkat umur; orang dewasa dan ibu mengandung. Konfius jap!  

Harga satu kotak pun boleh tahan juga, RM48.90 (Semenanjung)/ RM53.90 (Sabah/Sarawak). Boleh ditemui di pasaraya Mydin dan AEON Big.

Tertarik dengan susu ni sebab dia ada bancuhan badam.....*dasar pemalas nak buat susu badam homemade sendiri~

10 comments:

  1. Yani, sy pun malas nk buat susu badam sendiri.. hehe.. beli yg siap dah jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yana beli susu badam brand apa? Yani pergi survey kat kedai arab, diorunk kata x de jual produk susu badam...keciwa! Tu yg bila terdengar iklan kat IKIM.FM excited nak tahu....

      Delete
    2. X ingat la yani.. sekotak rm14.. beli kat jaya grocery..

      Delete
    3. Ooo..ok2.....pencarian bermula..... :)

      Delete
  2. penah try wat susu badam. minum secawan je, lebih buang sbb xleh terima plak rase die...huhu..or sy mmg jns xsuka susu kot..maybe bole try susu kambing ni..hurm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nurul Asma buat susu badam tu ada letak kurma/madu tak? Baca entry kawan2 lain, ada yang campurkan dengan kurma/madu untuk tambah rasa...

      Delete
    2. dah campur..huhu..tp ntah la tekak ni rase semacam je susu tu..huu

      Delete
    3. Hehe..takpe la...maybe Nurul Asma boleh cuba susu kambing ke...

      Delete
  3. dila tak pernah minum hi goat ni.. selalu ambik yang fresh dari ladang... hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut kemampuan diri Dila...Yani dulu pun minum juga susu kambing segar, tapi sebab stok jarang jumpa, bertukar pada jenis serbuk susu kambing Hi-Goat.

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)