18 October 2013

Ceramah UKE : Gambar Dulu Ye, Cerita Kemudian



18 Oktober 2013.

Kita layan tengok gambar dulu, cerita sepanjang ceramah perdana dan apa isi kandungan ceramah nanti-nanti aku kongsikan. Bukan apa, memang masa datang siap bawa pen dan buku nota. Tapi percayalah cakap aku, memang tak terfikir nak jolt down apa yang UKE beri tips masa ceramah tu sebab 95% dari waktu ceramah dewan meriah dengan gelak ketawa sebab UKE buat lawak, bukan lawak kosong tapi lawak yang kita gelak, tapi dalam masa yang sama kita terasa, sedikit sebanyak perkara tu adalah benda yang kita buat dalam kehidupan berumahtangga. 

Lupa terus nak tulis apa, tapi inshaAllah boleh counter back balik dengan video streaming.


Lepas ceramah kemain ramai umat manusia yang berebut-rebut nak bergambar bersama-sama. Best part, UKE tak lokek untuk bergambar tapi yang tak bestnya walaupun dalam ceramah tadi UKE ada selit pasal orang perempuan yang dok hulur tangan nak bersalam walaupun sudah jelas, tak dibenarkan bersalaman dengan bukan muhrim...puuunnnn ada yang tak faham-faham bahasa hulur tangan nak bersalaman. Punya la teruja sampai hilang pertimbangan depan UKE. Hadoi.... 

Kawan aku dok tolak-tolak aku suruh beratur tunggu giliran bergambar tapi aku macam tak selesa, aku pun rasa UKE tak selesa kena himpit kiri kanan dengan orang perempuan. Ambik gambar dari jauh je la. Lepas tu, urusetia bawa UKE naik atas untuk jamuan ringan. Aku nekad nak minta UKE tandatangan buku Tuhan Sedang Menguji Kita yang aku beli haritu.

Aku ajak kawan aku temankan aku tunggu UKE lepas dia makan. Alhamdulillah, berbaloi penantian ni. Memang selesa habis nak bergambar, dan minta turunkan tandatangan kat buku.

Ko mampu? UKE memang sporting giler....

12 comments:

  1. seronok dengar ceramah UKE...beruntung dapat jumpe ustaz...sempoi betul. siap posing v(",)v lagiiii.hehehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Iya, sedangkan dengar ceramah UKE dalam tv pun dah habis seronok, yang ni dpt tgk live depan mata...bertambah2 seronok. Hehe..memang tak sangka UKE buat gaya mcm tu.

      Delete
  2. Ros suka sgt ceramah uke ni.. Mak ayah pergi nnt 3nov kt ipoh...hehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ros, 3 Nov nanti ade ceramah UKE kat Ipoh ye? Ceramah kat sini, sampai staf penjawat awam + mak2 datin duduk bertinggung kat atas tangga, semata2 nak dengar ceramah UKE. Melaut ramai orang datang....

      Delete
  3. ustaz umno gelaran dia dpt yang terkini...
    xkisahla ustaz apa pon..bab2 politik x minat ok..
    yg kita nak ikut bukan hal2 politik...tentang isi ceramah dia..ilmu pgetahuan dia..
    perkongsian ceramah dia ..tu yg penting..
    saya suka ustaz UKE juga..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mag, ustaz UMNO ke ustaz PAS ke ustaz PKR ke, yg penting isi kandungan yang baik dari segi agama kita absorb...yg lain jgn peduli.....

      Delete
  4. bes kot..dapat sign dia. hihi.. akak pun ada buku tu.. tp taktau bila zaman nak jumpa beliau. Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nervous ada, teruja ade KekDa oii.....tapi bila dah dapat tunaikan hajat tu, lega rasanya..... :)

      Delete
  5. Wah..dapat bergambo ngan UKE, ceramah dia memang lawak kan, tak kering gusi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Kak Nuriz...tawakal je, Allah permudahkan...tak perlu bersesak-sesak nak bergambar macam lepas ceramah tu, bagi ruang kat UKE makan dulu, baru approach...yup, ceramah dia memang lawak, tapi logik ikut akal dan simbolik cara UKE sampaikan..

      Delete
  6. Waaa...comel ustaz! hehehehe.... yani, sgt jeles eh! tapi thanks for the link. x dapat tgk live, bleh tgk video pun ok :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sweet Tooth, x mo jeles2...ni Yani kongsikn gmbr2 untuk tatapan semua yg minat UKE la...harap dpt manfaat dari video2 streaming kami tu....

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)