31 January 2013

Wrap Up : Januari 2013


31 Januari 2013.
Edisi kesimpulan bulan Januari aku.
Ok, kita mulakan dengan berat badan aku. Masih dalam status bloated sebab tengah period. (Noted: CD5 hari ini). Pagi tadi aku gatal pergi timbang. Jadinya, terimalah padah. Kat rumah timbang dah nampak angka 60++kg, bila timbang dengan penimbang Herbalife, masih nampak angka 70kg lagi. Padan muka sendiri. Dipendekkan cerita, berat aku pada hari terakhir bulan Januari adalah 70.1kg. Turun 0.5kg dari berat minggu lepas. Takpe, minggu depan kita boleh timbang balik, time tu in shaa Allah harap-harap boleh ketemu angka 60++kg.

Bulan Januari ini juga bulan aku bertandang ke hospital hampir saban minggu, pasal kesihatan mak dan aku.  Sampaikan budak guard India hospital GH Melaka pun dah cam muka aku, siap tegur bila aku lalu depan dia. Oh, bulan April nanti pun banyak tarikh appointment aku dan mak di GH Melaka, dah dicatit pada planner. 

Langsung tak ada cuti-cuti Malaysia di bulan Januari ini, cuma encik suami dapatlah dua tiga kali cuti hari minggu. Alhamdulillah, dialah peneman aku semasa berjogging, penaik semangat aku dalam usaha menurunkan berat badan. Berdating dengan suami sendiri adalah sangat syurga, ok. 

Bulan yang seronok bagi aku dengan kedatangan cik 'P' secara semulajadi, tanpa paksaan. Harap-harap bulan depan dia datang lagi. Jangan segan-segan, aku suka dia datang. Hihi~   

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)