17 January 2013

Cuka Epal : Pilihan Sukar Tapi...

Hari ini aku buat keputusan untuk berhenti dahulu dari ambil cuka epal dan madu.
Lebih spesifik, aku berhenti sebaik sahaja lepas ambilnya sebelum sarapan pagi semalam (16 Januari 2013). Mungkin aku perlu monitor dahulu, dalam tempoh seminggu ini sama ada betul ke cuka epal yang menjadi penyebab kenaikan berat badan aku atau tidak. Tak boleh juga jatuh hukum sewenang-wenangnya, kan?

Yang aku nampak, untuk tengahari semalam, lepas makan tengahari, selama tempoh beberapa jam, aku masih belum rasa efek lapar semula (mungkin juga sebab aku tengah sibuk menguruskan hal mak admit wad semalam sebab doktor suspek kencing kotor kesan buah pinggang makin merosot). Jadi, aku tak fokus sangat pada hal diri sendiri.

In shaa Allah, kalau dalam seminggu ni ada penurunan berat badan, barulah aku fikirkan langkah seterusnya untuk usaha nak meregularkan period aku ni jika tidak dengan bantuan cuka epal ini.

Sumber Gambar : Artikel yang ditemui dari hasil Google

Sumber Gambar : Ini pula maklumbalas yang diberikan oleh hamba Allah yang mengamalkan cuka epal. Di petik dari entry di wordpress Sitik. 

Rujukan : http://sitik.wordpress.com/2009/12/26/khasiat-cuka-epal/

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)