16 January 2013

Cuka Epal : Naik Berat Badan?


Entry sepantas kilat ok.
Nak tanya pengalaman sesiapa yang pernah amalkan pemakanan cuka epal untuk tujuan kesihatan, instead of seperti yang dibaca dalam mana-mana blog, kebaikan cuka epal selain daripada untuk membetulkan kitaran period, ia boleh membantu proses menurunkan berat badan, ada tak yang dapat kesan sebaliknya? Maksud kau, berat badan dia bertambah pula?

Aku konfius ni, sejak dua minggu aku ambil cuka epal dan madu ni, berat badan aku bertambah pulak!
Pemakanan aku macam biasa, siap aku tambah dengan aktiviti bersenam dua-tiga kali seminggu. Tapi hari ni aku timbang dengan kawan aku, bacaan berat bertambah walaupun kandungan muscle mass ada peningkatan. Kandungan air pulak turun dari bacaan terdahulu. Aduhai~ ni yang dalam dilema ni.

Aku call encik suami, dia kata kalau nak cuba, kena berhenti ambil salah satu; Herbalife atau cuka epal. Mungkin kesan cuka epal tu pada badan aku jadi kontra dari kebaikan dia. Tapi kan, aku perasan, sejak aku ambil cuka epal ni, selera makan aku macam bernafsu semacam je, aku ingatkan pasal nak datang bulan ke apa, tak juga datang-datangnya. Cuma aku akan jadi kerap lapar, jadi untuk distract rasa lapar atau craving tu, aku minum air banyak-banyak. Ke dah ada isi ni?? 

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)