19 December 2012

Innalillah...


Berita sedih yang aku terima subuh tadi.
Kak Lang aku keguguran anak ketiganya.
Sedih kakak aku, sedih aku juga.

Kebetulan malam tadi mak ada cerita dengan aku, pasal kakak aku bleeding start hari Sabtu lepas.
Aku cuma berfikiran positif, mengharapkan baby masih boleh diselamatkan, mungkin sebab awal-awal kandungan dan kakak aku pun dah dekat 9 tahun tak mengandung selepas anak buah aku kedua lahir.
Dan aku fikir mungkin doktor ada beri ubat kuatkan rahim macam duphaston dan asid folik.
Berfikiran positif sampailah saat aku terima sms dari adik bongsu aku ni subuh tadi.

Masa tu, aku tunggu mak selesaikan solat subuhnya, baru aku beritahu mak pasal sms adik aku tu. Mak pun terdiam, redha barangkali. Barangkali, kalau baby boleh bertahan, in shaa Allah, bulan Julai tahun depan aku dapat anak buah. Tapi perancangan Allah, kita sebagai manusia tak dapat jangka.

1 comment:

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)