07 July 2009

Aura Warna Mengikut Hari

Sumber: Majalah Rapi 15 Julai 2011(dikemaskini!)
Pemakaian warna mengikut hari yang mewujudkan keperbagaian warna yang harmoni pada alam? Sesuatu yang baru aku pelajari hari ini. Ni semua gara2 rakan sekerja tegur aku berpakaian serba hijau hari ni.

"Cik Ida salah warna la hari ni!" tegur Kak Normah.

"Apsal Cik Ida pakai warna hijau hari ni? Sepatutnya warna pink la" tegur Liah plak.

Aik...pelik la pulak. Awat semua orang tegur warna baju aku ni?
Aku rasa ok je aku pakai warna hijau ni. Sebab semalam dah pakai warna hitam.

Rupe2nya ada kisah disebalik pemilihan baju warna apa untuk meningkatkan aura diri sendiri berdasarkan hari. Herm....patutlah.

Lepas waktu kerja, aku cuba surf dalam internet apa-apa info berkaitan isu ni. Terjumpa pula laman web di bawah ni;

Warna Diri

Serba sedikit maklumat yang aku pelajari hari ini adalah;

Hari Ahad - Warna Hitam : Gabungan / istirehat / pertahanan
Hari Isnin - Warna Putih : Kesucian rohani
Hari Selasa - Warna Pink : Kasih sayang / tumpuan
Hari Rabu - Warna Biru : Perhubungan / komunikasi
Hari Khamis - Warna Kuning + Oren : Pemikiran / tenaga
Hari Jumaat - Warna Hijau : Keseimbangan / iman
Hari Sabtu - Warna Merah : Keberanian / tuah / kemewahan

Kalau nak tahu lebih lanjut, bolehlah rujuk di laman web tu.
Saya pun budak baru belajar.....hehehe...

Tapi, yang musykilnyer ni....aku banyak koleksi baju warna ungu...hari apa nak pakai ni? Herm...

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)