01 April 2009

Bertahan?

Selepas menyiapkan dua laporan tentang tender dan sebutharga, aku rasa letih sangat. Rohani dan juga jasmani. Bukan mengeluh tapi meluahkan rasa simpati pada diri sendiri. Terdera dengan tugas-tugas hakiki yang entahkan mampu, entahkan tidak aku sandarkan pada diri sendiri.

Aku tahu aku tak sempurna, tapi aku tetap ingin menghampiri walau sejengkal akan benteng "kesempurnaan" itu. InsyaAllah...berkat doa orang-orang tersayang, aku akan pastikan ia menjadi nyata.

Sombongkah aku setelah mengharungi semua rintangan hidup sehingga berada ke tahap hidup hari ini? Jawapannya terpulang pada persepsi masing-masing. Pada aku, aku bukan sombong, tapi aku sudah mula melangkaui antara garisan "matang" dan "kurang matang" dalam membuat segala keputusan dalam kehidupan aku. Aku masih meminta pandangan semua pihak, dan membanding-bandingkannya dengan pandangan dan kata hatiku sendiri. Bukan mudah untuk memuaskan hati semua orang, kadang kala aku berjaya, kadang kala aku terpaksa mengalah. Mengalah yang tidak bermakna aku kalah. Mengalah hanya untuk memberikan waktu yang sesuai kepada diri sendiri, membuktikan apa yang aku lakukan lebih baik dari apa yang mereka semua jangkakan dari diri aku ini.

Dimanakah aku dalam 5, 10 malah 30 tahun dari sekarang? Masih dipimpin atau telah mula memimpin orang lain?

Ya Allah, hanya padaMu ku berserah.....setelah aku lakukan segalanya sebaik mungkin!

2 comments:

  1. Maybe,Aku akan memimpin kau nanti. Doa-doakan.hanya doa dari sahabat-sahabat yang akan memakbulkan hajat beta.

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)