02 April 2009

Blur + Misi Mustahil + Nyampah

Masuk satu meeting petang tadi. Meeting tentang acara besar tahun depan. Bidang terjun? Mungkin juga. Sebab aku yang tak pernah-pernah dijemput hadir, tiba-tiba masuk dalam senarai edaran dalaman. What the Flurry? Dah la petang-petang ni, jiwa aku belum sedia nak menghadap sesuatu yang kompleks macam ni. What the Flurry...again?

Masuk-masuk je, dah berbincang pasal teknikal dan kos. Hoi....kan aku kata aku x sedia, paham bahasa tak? Kena pulak ada situasi yang membuatkan aku meremang bulu mata tengok adegan-adegan yang meloyakan, menyampah dan meluat nak saksikan. Antaranya:

a) Si X sibuk tergedik-gedik main mata, tersengih-sengih dengan Si Y walaupun duduk hujung-hujung meja bertentangan. Hallo...tau la ko laki bini, x payah la nak tunjukkan PDA korunk depan aku yang tengah mode "ngantuk + sebu" dalam meeting nih. Meluat la...

b) Si Mr X sebelah Mrs Chairlady bagi idea yang aku rasa, kalau aku ikutkan hati..mau je aku bangun, pastu berdiri belakang kerusi dia, dan-dan tu juga aku luku-luku pale dia sampai berkecai. Dah orang TB tu kata tak berapa nak bagus idea ko, nak jugak tegangkan bulu kening ko yang basah tu. Dasar pepandai-bagi-idea-tapi-kalau-salah-nak-blame-orang-balik nyer orang. Ada ke patut nak jadikan stesen TB sedia ada ni dengan stesen TB gila glamor lagi satu tu sebagai rakan penyiaran? Serupa tak yah suruh stesen TB sedia ada tu jadi badan penyiaran utama. Sah-sah la penonton akan bukak channel TB gila glamor tu!

Mungkin emosi aku dipengaruhi sedikit sebanyak dengan rasa menyampah tahap nak lempang 2 floor bangunan D.U.I.T tu...kalau ternak worm April Fool tu, boleh tak jangan menyusahkan team aku yang sedia ada exhausted dua minggu ni? Apa ingat kitaorunk tak ada kerja lain asyik nak ngadap opis ko je? Lempang laju-laju kang...

3 comments:

  1. uit.. makcik datang dari tahun 20an... eceh.,.. nak tanya...PDA tu apakah makna nya... ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  2. kak xilix;

    ni definition yg saya ambik dr wikipedia:-

    A public display of affection (sometimes abbreviated PDA) is the physical demonstration of affection for another person while in the view of others. Holding hands or kissing in public are commonly considered to be unobjectionable forms of public displays of affection.

    ReplyDelete
  3. oh.. baru tau...

    kalau dah kawen tak pe...(kalau saya tgk pun meluat)

    kalau lom kawen tu mmg salah... he he he

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)