20 February 2009

Tolong...Pilihkan Lagu Duet

Adeh...Hari Keluarga bagi jabatan aku akan dibuat tak lama lagi, jadi sekarang urusetia tengah dok berhempas pulas (ekekek..yo la tu..) mencari pengisian program selama 3 hari tu...huhu..salah satunya acara pertandingan menyanyi antara staf secara berduet....pergh....macam mana nak mengelak nih?

Ke ku perlu buat taktik menyelamatkan diri yang biasa aku jadikan back-up setiap kali aku berdepan dengan situasi yang mendebarkan? kui kui....antaranya ialah:
1) pura2 pengsan bila dah pegang mic
2) pura2 blur sampai orang naik nyampah tgk kebluran muka aku...
3) pura2 kena sawan babi....ahahaha
4) sembunyi dalam bilik hotel sambil guna taktik tutup lampu dan kipas, duduk atas katil berselubung macam orang nak kena tangkap khalwat..kui kui kui..
5) buat2 sakit perut (ni kena bantai makan asam banyak2 ni....)
6) bila nama di panggil, buat2 macam nama tu bukan nama aku....* mau kena sekel pale aku dengan sorunk2 nyer tangan..hahah
7) herm...ntah la..aku tak leh fikir lagi....

Adess...aku ni dah la ade penyakit keturunan "stage fright"...* dan-dan time ni nak kata penyakit keturunan*....maunyer terus tak kuar suara aku nanti....yang dengar bunyi kentut kuar pelan-pelan dari belakang.....hahaha

Tadi masa cabutan nama pasangan duet, aku kena ngan sorunk budak praktikal kat jabatan aku ni...dak Asri (kot? aku x berapa ingat nama dia)...aku dok fikir lagu apa la yang sesuai aku nyanyi dengan dia....dok renung monitor, aku teringat lagu "Ku Merindu - Ella feat. Shah"..ala..lagu tu kan simple je, dok ulang ayat yang sama...pastu tak yah nak tarik suara tinggi2 macam bini baru kena cerai talak 3....kire nak play safe la ni...kuang kuang kuang...aku usha urusetia, suh booking lagu ni untuk aku ngan asri nanti....

Skang ni, aku tengah pertimbangkan beberapa lagi lagu duet lain incase si asri pengsan bila aku cakap kena nyanyi lagu Ella tu....huhuhu.....aku tgk budak tu mcm pemalu / segan je....tak banyak cakap (kot?)....kalau lah dia setuju dengan pilihan lagu tu, mau nyer aku kena buat gaya Ella; nyanyi lagu terlentuk2 macam tgh high, pastu tarik2 hujung tudung sambil mengedikkan diri aku yang sedia ada gedik ini...*mati la, sila muntah hijau atas keyboard masing-masing*

Jadi, korunk ada apa-apa idea tak lagu duet apa yang best buat lagu karaoke untuk menjahanamkan acara tu nanti?? hehhehe......yang aku dapat fikir sekarang ni;

1) senja nan merah - awie dan ziana zain (lagu yang kejap naik, kejap turun note dia)
2) lagu hail amir ngan uji rashid - tajuk x tahu lagi....*harus aku pakai scermin mata zaman 80-an mak aku..kena selongkar balik ni....
3) herm...idea..idea.....

Korunk....tolong eerk.....bagi aku idea lagu apa yang ok dengan tahap kesumbangan suara aku ni...!

2 comments:

  1. saya ada cadangan...


    sembunyi-misha n andy
    kain pelekat
    1. Sandarkan Pada Kenangan - Jamal Abdillah & Siti Sarah
    2. Dua Insan - M. Nasir & Yunizar Hussein
    3. Seiring Dan Sejalan - Ajai & Nurul
    4. Jangan Pisahkan - Deddy Dores & Mayank Sari
    5. Kita Insan Biasa - Dayangmu Intan & Jay Jay
    6. Doa Buat Kekasih - Ramli Sarip & Khatijah Ibrahim
    7. Maulnya Di Sini - Freedom (Seha & Shuib)
    8. Yang Tersayang - Amelina & Iwan
    9. Ghazal Untuk Rabiah - Jamal Abdillah & M. Nasir
    10. Bukan Kerana Nama- Ramli Sarip & A Romzi
    11. Jentayu - Nora & Sheila Majid
    12. Pandang-pandang, Jeling-jeling - Tan Sri Dato SM Salim & Siti Nurhaliza
    13. Mendung Tak Bererti Hujan - Ella - Deddy Dores
    14. Kehebatan Cinta - Francissca Peter & Jamal Abdillah

    ReplyDelete
  2. waa..banyak gak pilihan eek?tq tq tq....

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)