22 June 2017

Selamat Hari Raya....Aku Raya Awal!


22 Jun 2017.

Selamat Hari Raya semua! Actually aku dah beraya awal hari ni, pukul 4.30 pagi terbangun nak buang air kecil, tengok-tengok dah kuyup dengan darah haid. Lahai, baru pasang impian nak berpuasa penuh tahun ni...nampak gaya kena ganti balik 3 hari puasa nanti. Nasib baik malam tadi dah siap-siap solat Isyak dan terawih dengan suami sebelum tidur. Huhuhu!

Apa-apa pun, syukur alhamdulillah...dah terbukti teori penurunan berat badan membantu memperbaiki kitaran haid aku. Dari cycle period 85 hari, turun kepada 56 hari dan untuk cycle ini menjadi 35 hari sahaja. Ikutkan cycle terpendek aku pernah alami adalah sekitar 28 ke 32 hari sewaktu berat badan dalam linkungan 61- 70kg dulu. Semoga ada perubahan lebih positif selepas ini bila dapat capai berat badan dengan angka 6 di hadapan...amin ya rabbal alamin.

Untuk rekod:
Cycle 85 hari (Mac, 2017) : Berat badan sekitar 77.9 - 76.9kg
Cycle 56 hari (Mei, 2017) : Berat badan sekitar 75.9 - 73.4 kg
Cycle 35 hari (Jun 2017) : Berat badan sekitar 71.5 - 71.1kg

Jadinya, pagi tadi aku buatkan shake Herbalife untuk suami bersahur dan aku habiskan 1 liter air sambil temankan dia bersahur. Lepas tu terlelap balik sampai suami nak bersiap pergi kerja. Oh ya, aku dah start cuti dari hari ini sampai 2 Julai nanti....yeay! 

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)