18 May 2017

Period Kedua Dalam Tempoh BerWLC

18 Mei 2017.

Alhamdulillah!
Walaupun hati sedikit mengharap ada keajaiban bila period lewat dari tarikh jangkaan (lewat 5 hari daripada 14 hari breast sore muncul), tapi apa-apa pun kena bersyukur sebab kitaran period sudah semakin singkat dan menjadi 56 hari dari 85 hari pada kitaran terdahulu. Period pertama tempohari datang semasa berat badan 77.8KG, manakala kali ini period datang semasa berat badan terkini 74.5KG.

Nampak gayanya, bulan puasa ini aku akan berpuasa penuh jika tengok corak kitaran period aku terkini. Semoga kitaran period aku makin pendek dan lebih teratur seiring dengan penurunan berat badan aku tahun ini. Tak apalah, kalau terus tak period 9 bulan pun aku suka sangat. :) 

2 comments:

  1. kan yani..bersyukur bila kitaran period dah semakin normal tapi tipu la kalau tak mengharap keajaiban..hehe..tapi apapun syukur bila kitaran period dah makin tetap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, takpe la kita tunggu dengan sabar nikmat-nikmat Allah SWT nak beri...lambat atau cepat, inshaAllah akan dapat juga..

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)