21 December 2016

Ketidakpastian Masa Depan

21 Disember 2016.

Entri tentang kebluran mengenai masa depan aku. Aku sengaja blurkan gambar lakaran di atas sebab ianya memang masih belum ada kepastian. Sebulan dua ni bahang ketidakpastian dah mula terasa sejak batch lantikan 2008 dah mula bertukar gred. InshaAllah tahun depan 2017 kalau situasi masih mengikut flow sedia ada, batch 2009 iaitu batch lantikan aku akan bertukar gred.

Yang jadi persoalan, masih ada ke penempatan untuk gred baru di Melaka atau akan berpindah / penempatan semula di kementarian/jabatan baru? Wallahualam. Apa-apapun inshaAllah ada tersimpan hikmah di setiap apa yang akan berlaku nanti. Amin ya rabbal alamin.

11 comments:

  1. kalau ikut kiterang ni, takkan ada pertukaran penempatan kalau yg naik gred by Time-Based sbb nanti bila orang tu pencen, gred tu akan ke gred asal semula. Lain lah kalau naik pangkat hakiki - ha, yg tu maybe ada pertukaran.
    Apa pun akk nak wish tahniah dulu. Hikhik =]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa beza naik gred by time-based dengan naik pangkat hakiki? Kurang paham la KekDa....mcm tempat Yani ni, baru diwujudkan 41/44 fleksi....maksudnya masih boleh kekal di tempat tu juga kan?

      Delete
  2. didoakan semoga dapat yang terbaik untuk yani dan suami..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin ya rabbal alamin, tq in advance DrCat!

      Delete
    2. Allah jua sebaik-baik perancang..:) sabar ya...

      Delete
  3. Tak pe, Yani just percaya..kalau dah rezeki tu, tak ke mana...chill & think positive, dear ;)

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah, smg Allah prmudahkan utk yani... amin...

    ReplyDelete
  5. Biasanya JPA akan tempatkan di tempat hakiki F44 kalau ada kekosongan di tempat hakiki...boleh mohon utk kekal ditempat flesi jika ada justififkasi...tapi untuk kebaikan kerjaya, dinasihatkan tukar la setiap 5-6 tahun...rasa environment baru...minta tukar suka sama suka dgn rakan dari pejabat yang lain tetapi satu negeri kalau tak nak pindah jauh-jauh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, betul tu Naim. Bila fikir-fikir balik, ada kebaikan bertukar ke tempat baru. 8 tahun jaga skop yang sama, dah hilang momentum untuk belajar ilmu baru. Cumanya, post 44 tu tak banyak di Melaka dan yang ada pun masih ada orangnya. Dah boleh riki-riki mana kementerian/jabatan/SUK yang ada kekosongan la nampak gayanya ni.

      P/s: Tak sangka Naim jumpa gak post/blog Akak ni.huhuhuhu...

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)