12 November 2016

Ngedate Dengan KekDa & KaptenRizq Di Swiss Garden Hotel & Residences Melaka

12 November 2016.

Seminggu berlalu baru dapat luangkan masa tulis entri ni. 1 November aritu KekDa ada whatsapp tanya pasal tempat-tempat menarik nak berjalan di Melaka, lepas tu KekDa ajak jumpa KaptenRizq. Alang-alang minggu tu encik suami tak bekerja hari Sabtu, terus book bilik di hotel yang sama KekDa menginap; Swiss Garden Hotel & Residences Melaka untuk 2 hari 1 malam. Nak jumpa KaptenRizq punye pasal..huhu! Umur KaptenRizq dah masuk 5 bulan, baru dapat jumpa budak hensem ni. Memang ada naik KL sebulan dua ni, tapi tak berkesempatan nak singgah jumpa KekDa. 

Check-in hari Sabtu (5 Nov), KekDa dah sampai dulu di hotel. Aku gerak agak lewat dari rumah, sampai hotel dah pukul 3 lebih. Ya Allah, jammed nyer bandar Melaka, kat hotel pun kaunter check-in kemain panjang beratur. Melaka ni tak kira musim cuti sekolah ke hujung minggu tak pernah yang tak sesak. Dalam pukul 5 baru dapat bilik, terus settle down dan siap-siap pakaian baju renang nak berendam di kolam renang tingkat 9. Kemaruk berenang di Pangkor belum hilang, jadi inilah peluang nak sambung berenang di Melaka pula. Hampir 2 jam lebih berendam, kami naik ke bilik, solat Maghrib dan bersiap untuk keluar beli makanan untuk dinner di bilik KekDa.

Disebabkan boleh agak jalan di Melaka akan jammed giler malam minggu, kami suami isteri ambil keputusan beli nasi lemak dan mee rebus di kedai makan tepi Sungai Melaka (di seberang hotel), dan lepak makan di bilik KekDa. KaptenRizq dah tidur, tapi dapatlah tengok dia tidur lena.

Pagi Ahad, awal-awal pagi kami pergi sarapan di kedai makan Roti Canai Kayu Arang di kawasan Bachang. Kami suami isteri orang Melaka pun baru pertama kali datang sini, walaupun kedai ini sangat popular menjadi sebutan ramai. Masa ni la dapat main-main dengan KaptenRizq, happy je dia asyik sengih je. 

Balik semula ke hotel, kami naik ke tingkat 9 singgah tengok keadaan kolam renang dan kolam untuk budak-budak. Kebelakangan ini di Melaka kerap hujan, pagi petang siang malam asyik hujan je. Sebelum check out, kami berdua suami isteri masuk kolam renang untuk kali terakhir. Jumpa balik dengan KekDa lepas selesai check out di kaunter hotel. Alhamdulillah, dapat buah tangan shawl dari KekDa. Terima kasih sangat-sangat KekDa....


 Haish...rindu dah kat budak hensem ni! Bilalah nak jumpa lagi ni ye KaptenRizq?

2 comments:

  1. hiksss....
    best best..
    nanti acikDa dtg umah Rizq la plak..ada simingpul gak. hikhik.

    Alooo.. akk lum sempat buat entry ni. Huwa.. busy sokmo la plak (>_<)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu....inshaAllah doakan tahun depan dapat cuti-cuti ke KL dan singgah jenguk KaptenRizq sekali. Nanti kita plan awal-awal KekDa...bawak KaptenRizq main air. ;)

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)