02 June 2016

Persiapan Raya 2016 : Langsir Baru Dah Siap Gantung


2 Jun 2016.

Tadaaaa....siap juga akhirnya 2 keping langsir ni kakak jahitkan dalam 2 hari. Petang semalam pergi ambil di rumah kakak, sampai di rumah terus pasang pin penyangkut dan minta suami gantungkan. Lepas tu snap gambar dan hantar dalam group whatsapp adik beradik. Alhamdulillah selesai satu bab langsir rumah pusaka arwah Mak.

Semalam lepas singgah rumah kakak, ajak suami ke Melaka Raya nak cari alas meja telefon dan alas coffee table. Alas meja telefon tu dah terkoyak dek dikitai oleh kucing dalam rumah ni. Sakit hati je setiap kali tengok dok terjuntai macam tu. Nasib baik jumpa alas meja warna emas yang sama macam asal. Kebetulan ternampak ada satu alas getah coffee table warna coklat putih bentuk empat segi tepat , aku beli sekali harung la. Total RM39.00 untuk dua alas meja ni.

Nanti-nanti ada masa nak pergi beli tali pengikat langsir untuk ganti tali yang sedia ada. Banyak dah tercarik talinya sebab kucing dok melompat panjat langsir. Sabar je la. Orang lain pening layan anak-anak kecil dok conteng dinding rumah, kami pula pening layan kucing dok kacau barang-barang dalam rumah. 

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)