30 March 2016

Heritage Colour Run 2016

Semua gambar-gambar ini adalah ikhsan daripada photographer rasmi acara.

30 Mac 2016.

Macam dalam mimpi je rasa sekarang ni, impian selama ini nak sertai acara berlari akhirnya tercapai jua pada tahun 2016 ni. Rasa-rasa aku, aku pernah luahkan perasaan nak cuba masuk pertandingan berlari, especially lepas tengok adik beradik dan ipar duai dok hantar gambar pegang medal dan sijil dalam group whatsapp kami.

27 Mac 2016, aku dan suami berpeluang menyertai pertandingan 5KM Heritage Colour Run di Pantai Klebang, Melaka. Memang seronok walaupun penatnya macam nak pitam. Bila tengok kegigihan setiap peserta, aku ambik iktibar dan belajar pengalaman baru. Aku dapat saksikan dengan mata sendiri kesungguhan dua orang peserta yang bersaiz obese menghabiskan larian walaupun sampai di garisan penamat yang paling akhir sekali. Kalau adik berdua tu boleh, kenapa aku tak boleh? Betullah orang kata, sekali dah cuba memang akan mula ketagih. InshaAllah kami berdua akan menyertai satu lagi larian anjuran A'Famosa Melaka sejauh 7KM pada pertengahan bulan depan. 






Ni pula gambar dari kamera HP suami....







6 comments:

  1. best la.. kalau duk KL lagi banyak..kengkawan akak pun ramai kaki berlari ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adik beradik Yani yang tinggal kat KL memang setiap bulan join running event ni...tu yang rasa tercabar tu...kat Melaka ni ada juga tapi tak sebanyak KL la..inshaAllah kalau ada rezeki nak try event luar Melaka nanti dengan suami.

      Delete
  2. Replies
    1. Thanks ST....alhamdulillah tercapai juga impian join running event, walaupun tak pantas mana pun berlari...hehehe...

      Delete
  3. Comelnya Yani..walaupun muke dah merah-merah penat lari ...shomel sgt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yani kalau penat berlari memang muka kemerah-merahan macam apantah..hahaha...satu lagi pasal tersapu muka dengan tangan yang dah terkena serbuk warna yang urusetia campak masa berlari...kih kih kih

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)