07 July 2015

Ibrah : Sifar Dosa

7 Julai 2015.

Berkesempatan mendengar slot Ibrah bertajuk : Sifar Dosa di Ikim.FM petang semalam. 10 malam terakhir di bulan Ramadhan ini jom kita bangun malam, rebut peluang bertaubat dan memohon keampunan daripada-Nya.

Ustaz Muhammad Syaari Ab Rahman ada kongsikan dua (2) surah yang menyentuh isu kemaafan Allah SWT pada kita yang sentiasa melakukan dosa maksiat (surah Az-Zumar ayat 53) dan tentang pentingnya bersegera memohon keampunan dari Allah SWT, beristigfar dan menyesal dengan perbuatan yang telah dilakukan (surah Al-Imran ayat 133).


4 comments:

  1. suka dr ustaz ni bg kuliah... suara dia tenang je... sempat dengar sikit je smalam.. on d way pegi n balik dr param (pecah rekod pi param smlm... hehehhe)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ST, semalam masa dengar ustaz ni bercakap dalam radio...dah meleleh-leleh airmata dalam kereta. Dah tak pedulik apa orang kiri kanan kereta Yani fikir apa....insafnya! Kita manusia ni banyak buat dosa, tapi tetap Allah SWT maafkan kita....rasa macam tak layak je.

      Delete
  2. Sungguh Yani..Maha Pengampun Allah terhadap kita hamba2Nya,.Allahu Akhbar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedih sangat Kak Nuriz....org lain fah pecut buat amalan seawal sepuluh malam pertama...Yani banyak lagha dengan hal dunia, sepuluh malam terakhir baru nak banyakkan amalan...bilalah nak istiqamah ni??

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)