25 May 2015

2 Cycle Dengan Usaha Susu Badam


25 Mei 2015.

Datang rajin buat susu campuran badam, kurma dan madu untuk hari minggu semalam...sedap dan lebih berkhasiat, terutamanya untuk yang sedang TTC macam aku. Hampas perahan badam dan kurma buat lempeng...kenyang mcm makan roti wholemeal, serious! Banyak kali buat lempeng, outcome dia berbeza-beza...hahaha!

Boleh pulak kali ini aku terlupa masukkan setitis dua esen vanilla dalam susu badam tu, jadi semerbak bau badam je la. Tapi alhamdulillah boleh je telan susu tu.

4 comments:

  1. Susu badam sedap.. pernah buay skali je last year.. pastu malas dah nak buat..☺...

    Lempeng badam tu cmne buat.. cerr bagi resepi kt sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yani ni jenis suka bertangguh Zarith...asyik la delay beli biji badam...ni bila dah gaji, cepat-cepat pergi beli kat kedai makanan sunnah @ Mydin, buat stok untuk 2-3 kali blend.

      Resepi lempeng? Yani try and error je ni. Hampas badam kurma tu gaul sedikit dengan sedikit tepung gandum, bancuh dengan air dan letak sedikit garam. Yani pakai pemanggang ajaib untuk masak lempeng sebab senang tak pakai pakai minyak.

      Delete
  2. Mudah2an sesimple2 usaha yani memberikan hasil terbaik..in sha Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah Kak Nuriz...usaha setakat mana yang mampu diri ni buat Kak, sambil-sambil mengumpul duit untuk buat rawatan ke private lepas ni.

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)