26 December 2014

Bah Di Pantai Timur : Jom Menderma!


26 Disember 2014.

Melaka mula hujan tak berhenti-henti dari semalam (25 Disember 2014) hingga ke saat ini. Walaupun belum ada pengumuman mana-mana kawasan di Melaka dinaiki air sehingga paras membimbangkan, hujan tak berhenti-henti ini sudah cukup mengkucar-kacirkan pergerakan trafik di sekitar bandar Melaka. Banyak berlaku kemalangan akibat jalan licin atau sikap tidak sabar pemandu.

Ni empunya blog pun baru sahaja ditimpa musibah kemalangan kecil di lampu isyarat di bandar Melaka (waktu keluar tengahari), semasa menuju ke bank untuk bayar duit bulanan kereta. Mengigil badan sebab terkejut pun masih berbaki. Alhamdulillah, tiada kerosakan pada kedua-dua buah kereta (yang menyondolnyer kereta aku, yang disondol adalah kereta mahal milik lelaki muda berbangsa Cina). Silap aku...ingatkan kereta depan dah nak gerak masa lampu bertukar jadi hijau, nasib baik aku masih dalam gear 1 jadi hentakan tak kuat sangat...phew!). That Chinese guy bagi emergency signal, keluar dari kereta dan inspect bahagian belakang kereta dia. Aku dah mengigil satu badan risau kena marah, keluar kereta dan minta maaf sebab tak sengaja. Nasib baik dia ok dan tak melenting marah, siap tanya aku ok ke tak?


Lepas kejadian tadi, terus muhasabah diri. Ternampak entri blog InaAchik, terkesan pula dalam hati. Dermalah seikhlas hati, yang penting kita doa sama-sama semua bantuan yang dihulurkan tak kira sumbangan barang-barang keperluan atau kewangan selamat sampai kepada mereka-mereka yang memerlukan.



No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)