20 October 2014

Tupperware : Kegilaan Apakah Ini?



20 Oktober 2014.

Huhuhu....macam tak percaya je aku boleh terpengaruh dengan produk Tupperware ni. Ni gara-gara adik aku dok sogok suruh beli ler. Aim aku sebenarnya bukan nak buat koleksi bekas-bekas tupperware buat hiasan, aku nak beli benda yang boleh guna semaksima mungkin.



Macam set Rock N Serve Small Round Set ni, aku beli dua set (4 pieces) sebab memudahkan aku nak bawak bekal ke opis dan panaskan balik sebelum makan tengahari dalam microwave di pantry opis. Memang sampai lunyai la aku pakai, bukan semata simpan dalam laci.



Bulan Oktober punye promosi, adik aku berjaya racun suruh berkongsi beli dengan dia set kat atas ni. Tak memasal-masal kan? Tapi aku memang dah aim nak beli set Tupperware FreezerMate Large And Small sejak terbaca dalam blog KekDa waktu bulan Ramadhan tempohari. Senang sikit nak de-frost bahan-bahan mentah macam ikan, daging dan ayam yang duduk membeku dalam peti ais.



Eh...tak tahu nak simpan mana, kena kemas elok-elok lemari arwah mak, baru longgokkan semua ni kat satu tempat. Dalam lemari arwah mak banyak pinggan mangkuk kaca jenama Pyrex, Visions dan Corelle. Kemain risau nak angkat alihkan sebab pinggan mangkuk tu berat dan padu.

10 comments:

  1. saya pernah gila tupperware 1 ketika dlu...skrg dah stop..
    bile byk dah ada nanti akan jemu sendiri kot...:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah pasal Mag....Yani ni beli mana yang nak pakai je. Harap2 tak terpengaruh beli setiap bulan walaupun tak tahu bila nak guna. Bak kata orang...."Alah membeli, menang memakai"....

      Delete
    2. A ah.. akak sokong statement Mag.. sbb akak pun skrg macam tu.. setahun lebih akak jadi giler membeli siap jadi ahli.. lps tu skrg dah slow down. Mmg ada je yg nampak cantik.. tp tu lah.. maklum la rumah sekangkang meow cuma.. maka, insaflah sendiri. Haha.

      Oh. Dah beli freezermate?? Bagus tu.. mmg kejap je nak de-frost.. akk mmg guna sgt yg tu.. Hihik:D

      Delete
    3. Ha'ah dah beli KekDa, tapi dapat sebekas saiz besar je la, yang lain saiz sederhana je tapi jenis freezermate jugak. Ni terpengaruh dengan KekDa la ni hohoho~

      Semoga istiqamah guna semaksima mungkin, agar tak jadi perhiasan je....

      Delete
  2. Replies
    1. So, sekarang dah tak lagi ke? Hehehe.....diorunk pandai kan? Main strategi guna warna-warna yg happening (purple, pink) sebab tahu ramai yg minat warna-warna macam tu especially perempuan.

      Delete
  3. beli untuk pakai tak pe yani...simpan utk hiasan yg x leh tu... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah kan ST, pakai sampai lunyai baru berbaloi dengan duit yg kita bayar tu. Tapi nak kena pakai ilmu "buat-buat tak nampak katalog Tupperware" lepas ni...bahaya!! :)

      Delete
  4. Replies
    1. Huhuhu..belum lagi, masih dalam keadaan terkawal...harap2 kekal sampai bila-bila...

      P/s: Salam perkenalan ye Nuyui! Akak kenal blog Nuyui dari BW di blog Muzai Samilan (MS)...

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)