30 October 2014

Dah Boleh Minum Susu Kambing HIRAQ Semula!


31 Oktober 2014.

Akhirnya, habis jugak stok susu kambing HIRAQ ni. Kalau ingat entri pasal susu kambing ni dulu...aku beli pada penghujung bulan Mei. Ni nak masuk bulan November baru habis!

Ada cerita sebenarnya kenapa lambat habis. Masa aku beli tu, aku beli satu pek je (ada 10 sachet kecil) untuk percubaan kali pertama minum susu kambing selain Hi-Goat. Tapi baru minum 2-3 sachet aku terpaksa berhenti sebab aku jadi pening kepala dan tekak rasa mual bila minum susu ni. Bila mengadu dengan suami, dia suruh stop terus minum.

Lepas tu fikir sayang membazir, ingat nak sedekahkan je baki susu kambing tu pada adik bongsu. Bila bagitahu dia aku pening lepas minum susu ni, terus dia tak jadi nak ambil. So memang terperap je baki sachet tu kat dapur. Aku pun sambung balik minum susu kambing Hi-Goat.

Sampailah seminggu dua lepas, aku tak perasan stok susu kambing Hi-Goat dah habis, cuma tinggal stok susu kambing HIRAQ ni je. Tawakal je la masa tu, bancuh dengan air panas suam dan campurkan dengan oat untuk diletakkan dalam shake seperti kebiasaan sarapan pagi. Eh....boleh plak minum? Takde rasa pening, mabuk atau mual pun. Esoknya, bancuh sepaket lagi. Pun masih ok.

Gigih le dok menghabiskan stok susu kambing ni sampai malam tadi. Nampak gaya lepas ni dah boleh beli susu ni buat stok tambah-tambah selain susu kambing Hi-Goat kat rumah.

2 comments:

  1. akak ada beli gak susu kambing sachet ni. brand apa ke..lupa dah.. tp Ya Allah.. mmg minum terpaksa je.. lps tu satu sachet tu share dua ngan abang Lan..
    dalam byk2 susu kambing, akk rasa yg akak beli kat jabatan haiwan kt kampung akak tu je yg akak rasa suka.. lelain.. no..no..no...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yani pun minum 1 sachet berkongsi dengan suami, 1 sachet kan untuk bancuh dengan 200ml air panas suam kan? Bahagi seorang 100ml campur dalam shake Herbalife. Kongsi sebab kalori 1 sachet agak tinggi jugak...

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)