30 August 2013

Produk Timur Tengah

30 September 2013.

Tengahari semalam, lepas makan tengahari, singgah sebentar di kedai produk timur tengah di kawasan MITC Ayer Keroh. Hajat awal nak beli kekacang dan buah aprikot kering. Sementara tunggu budak perempuan tu bungkus buah aprikot yang dibeli, dok tengok-tengok jus buah-buahan jenama Caesar.
 
Inilah dia kedai produk timur tengah yang aku selalu singgah. Dia terletak betul-betul berhadapan dengan Mydin MITC Ayer Keroh. Banyak produk-produk dari Timur Tengah yang boleh didapati di sini, kenalah rajin bertanya. Kadang-kala Majalah al-Ustaz pun aku beli di sini.
 
Aku beli empat perisa air jus Caesar tu; Jus Delima, Jus Epal Merah, Jus Epal Hijau dan Jus Pic. Selain itu, ada juga dijual perisa Jus Nenas, Jus Buah-buahan Campuran, Jus Jambu Batu, Jus Oren, Jus Oren-Lobak Merah, Jus Anggur Merah, Jus Mangga, Jus Jambu Batu Merah dan Jus Aprikot.

Bila belek-belek, nilai kalori untuk 100ml jus buah-buahan ni agak reasonable untuk ditambah dalam shake Herbalife aku. Kalau minum sekotak (330ml), memang tinggi kalorinya, sebab tu aku tambahkan 50-100ml jus buah dengan 400-450ml air sejuk untuk dibancuh dengan shake Herbalife, hanya untuk dapatkan rasa sedikit manis dalam shake aku. Ikutkan shake Herbalife itu sendiri dah sedang elok manis.

Kawan baik shake Herbalife aku malam tadi. 50ml jus buah pic dan 450ml shake Strawberry. Dah habis minum pun, masih terbau-bau harum buah pic...sedap!
 

2 comments:

  1. Assalamualaikum...
    Cik...Sy nak tnya.... Jus yg Cik beli tu...harga dia 3 riggit ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, kalau tak silap saya la.....dalam lingkungan harga tu

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)