09 July 2013

Puasa dan Herbalife

Sumber Gambar : FB Kawan

9 Julai 2013.

Semalam diumumkan bahawa puasa bagi tahun 2013 jatuh pada 10 Julai 2013 (Rabu/esok). Alhamdulillah! Sampai juga saat yang dinanti-nantikan.
Bagi yang mengamalkan pemakanan sihat Herbalife, mungkin ini masa yang terbaik untuk tingkatkan lagi displin regim harian Herbalife di bulan Ramadhan untuk dapatkan kesan yang lebih signifikan.

Bulan puasa agak terhad masa untuk minum air sebanyak 6 hingga 8 liter sehari, tapi inshaAllah sudah setahun dengan Herbalife, minimum 3 liter air untuk keperluan berbuka dan minimum 1 liter air untuk bersahur tiada masalah bagi aku.

Bagi makanan berat tapi bernutrisi sihat yang dicadangkan di ambil selepas tarawih, aku nak cuba displin makan roti mil penuh dan buah-buahan.

Sumber Gambar : Group FB Herbalife


Shake Herbalife yang dah siap diblend dengan Shake N' Take, disejukbeku dalam fridge, sedia untuk di minum untuk penganti makan malam. Rasanya tidak ada masalah untuk aku ikut aturan makan dan minum seperti yang disarankan sepanjang bulan Ramadhan ini. Shake yang aku buat semalam aku campurkan dengan sebotol air vitagen (125ml / 79kcal) dengan 375ml air sejuk. Shake rasa sangat sedap dan menaikkan selera bila terbau air vitagen anggur.

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)