13 July 2013

Puasa 2013 : Beg Jinjit Tarawih

 13 Julai 2013.

Malam tadi dah masuk malam ke-4 solat tarawih berjemaah di surau taman perumahan. Yang seronoknya, hubby bercuti dan dapat pergi solat sama-sama.

Pergi surau, macam-macam kelengkapan kena bawa, aku sumbat dalam beg jinjit je. Benda wajib ada dalam beg tu: 2 pasang stokin - 1 utk pakai dengan selipar dari rumah ke surau (stokin corak strawberi), 1 - pakai masa solat (stokin putih budak sekolah), kain telekung, botol air dan solusi kontak lens.

4 malam aku bertarawih, 4 malam juga aku tersenggut masa solat. Naik segan plak dengan makcik-makcik yang steady je solat tarawih kat situ. Huhu....balik dari solat, aku cerita pada hubby, geleng kepala dia dengan gelagat isteri dia ni....haha!

Sekejap je dah masuk hari keempat kita semua berpuasa kan?

Oh, sebelum terlupa, nak beritahu mak dah keluar dari GH Melaka lewat petang semalam. Pagi semalam masa aku tengah berkursus, mak telefon beritahu doktor dah beri green light untuk balik rumah. Tapi pang pung pang pun urusan diacharge, pukul 6.45 petang juga baru mak boleh keluar, lepas aku jumpa nurse dan doktor untuk appointment tarikh buka jahitan, tarikh ambil darah (setiap dua minggu sekali kena datang GH Melaka sampai bulan September) untuk pantau buah pinggang mak dan tarikh jumpa pakar Nefro.

Terima kasih pada kalian yang banyak mendoakan emak Yani...

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)