19 May 2013

19 Mei 2013, CD40 dan CD1

Akhirnya! Menjengah jugak Puan P setelah beberapa hari ditunggu-tunggu. Habis makan ubat Duphaston hari Khamis lepas, macam biasa kesan ubat kat badan ambil masa 3 hingga 4 hari, pagi ni (19 Mei 2013) Puan P datang dengan senyuman meleretnya.

Aku rasakan, kitaran period aku ni dah tak main dah 28 hari ni, ko bagilah makan apa ubat, dia nak jugak keluar on time CD39-CD40. Dua tiga kali kitaran sejak awal tahun 2013 yang aku berhenti ambil apa-apa ubat, memang senarionya telah dipatenkan macam tu. Breast pain lama, kalau tak dua tiga minggu berlanjutan memang tak sah. Jarang-jarang stomach cramp atau bawah ari-ari berdenyut, tau-tau je dah period. 

Yang aku perasan, seminggu lepas aku tak boleh bau durian. Aritu aku pergi lunch, makcik kedai yang aku selalu pergi tu ada buat durian crepe. Turun je dari kereta, bau durian menusuk dalam hidung, terus aku jadi kembang tekak. Selama ni ok je aku dengan bau durian, tapi lately macam tak leh terima. Kepala jadi bengal, cepat-cepat aku lunch dan terus balik opis.

Kali ni period dah takde kasi hint-hint macam sebelum ni, ade brown spotting ke hape.....toing! Terus keluar.....suke2! Tak susah nak estimate hari apa nak makan Clomid. Feeling nak datang period kali ni macam excited sungguh, macam menanti tetamu kehormat datang rumah; dah siap potong kuku, shave apa yang patut, masa gi beli pad hati kemain berbunga-bunga. 

Kalau period flow hari ni ok, in shaa Allah esok dah boleh makan Clomid CD2 hingga CD6. Harap-harap juga period kali ni tak terlalu pendek dan tak terlalu panjang.

8 comments:

  1. InshaAllah, smg dipermudahkn Nya :-)

    ReplyDelete
  2. Sama la.. cycle lepas sy 40 hari je.. skrg dah cd5.. xde cramp. Tetibe je panassss... tgk2 dah period...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la dia sizuka, ada bagus dan tak bagusnye period tak byk karenah mcm ni...huhu.Tapi Yani makin sakit pinggang 1st day period ni, rasa mcm kat pinggang kena ikat dgn batu je, lenguh gler....rasa nak baring tak nak bangun2 je!

      Delete
    2. bile dah tetibe ni, rase mcm pelik pulak.. hihi.. Wlupun sedey period datang, tp dlm masa yg sama rase syukur sgt period makin cepat dan xde cramp2 mcm period2 yg lepas.. hanya cramp waktu period dtg je..

      Delete
    3. Yani pun suke jugak period dtg, tapi lepas ni kalau x dtg period smpai 9 bulan....laaaaagggiii suke! Harap2 ada rezeki...

      Delete
  3. alhamdulillah..insyaallah pasti jln yg mudah pasni..

    ReplyDelete
  4. In shaa Allah Chinta, tolong doakan semua dipermudahkan ye... =)

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)