08 April 2013

Vita Cat : Pilihan Alternatif Pengguna Islam





8 April 2013.

Terjumpa makanan kucing ini di Tesco Seremban2. Alang-alang dah jumpa ni, aku ambil terus bungkusan 1.5kg untuk mama miaw kat rumah tu. Tak pernah pun terjumpa produk ni di Melaka, ke aku yang tak pandai cari? Hehe....

Info berkaitan makanan kucing kering Vita Cat ini:

Makanan kucing kering Vitacat dihasilkan daripada campuran beras serta ekstrak minyak tuna yang diformulasikan daripada penyelidik-penyelidik kami serta digandingkan dengan para pakar kerajaan.

Formula yang berharga ini ialah satu penemuan dan revolusi di dalam industri pembuatan makanan kucing. Vitacat menggantikan penggunaan konvensional daging ternakan dan daging sampingan kepada penggunaan ekstrak minyak tuna yang semestinya halal.

Oleh sebab tiada bahan pengawet yang digunakan untuk mengawet organ serta daging sampingan, Vitacat menawarkan makanan kucing yang lebih sihat.
Dengan peratusan protein pada 30%, Vitacat setanding dengan makanan kucing premium yang terdapat di luar negara.

Namun begitu, harga yang ditawarkan masih ekonomikal. Kini makanan kucing kering Vitacat boleh didapati di dalam dua perisa iatitu tuna dan ocean fish.

Boleh rujuk web site rasmi : Vita Cat Pet Food ( http://www.vitacat.com.my/bm/)


P/s: Encik suami telefon tadi, dia cakap dia dah pindahkan mama miau dan anak-anak dia dari bawah mesin parut kelapa (atas lantai beralas kain tuala lama) ke dalam bekas sangkar. Kemain lagi encik suami aku ni....dia pula yang terlebih teruja nak jaga kucing kat rumah. Semalam encik suami dapat tangkap isteri dia ni red-handed tengah main anak-anak kucing kat luar rumah. Itu pun sebab dia pelik kenapa aku lama sangat di dapur, senyap sunyi tak dengar apa-apa bunyi, rupa-rupanya tengah mendera anak-anak kucing tu; dok picit-picit nak kasi anak-anak kucing tu menjerit. Kui kui kui.....

4 comments:

  1. kat umah family sy ade stray cat baru beranak n bawak anak dia 4 ekor.. semua sama color.. oren.. comels sgt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sizuka : Ini pun kucing datang rumah, bukan bela dari kecil pun. Mula-mula datang dulu badan slim melim...dah bertenet, bunting terus lepak rumah Yani. Dah jadi berumahtangga plak laki bini, anak beranak kat sini...heheh!

      Delete
  2. Makanan ni tak elok utk kucing. First listed ingredient is grains dan bukan daging(cat is ultimate carnivore dan badan nya tak boleh proses grains/carbohydrates dengan baik, akan menimbulkan masalah kesihatan utk kucing, dan juga batu karang). Second listed ingredients is not fish but fish meal (tak bagus juga).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape lah kau merapu ni kawan....
      Sumber protein daripada grain ler. Sumber carbo telah disaring dan hanya sumber protein diambil. Contoh, jagung mempunyai 30-40% protein. Fish meal pula, maksudnya tepung ikan. Ikan bilis yg telah dikisar menjadi serbuk tepung dan dinamakan fish meal. Maka ia adalah 100% ikan.

      Tang mana yg x baguih? Baik bertanya dulu baru komen. Nanti silap info, fitnah yg tersebar.

      Saya bukan pro vitacat, cuma ingin clarify kan kekeliruan disini.

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)