22 April 2013

Motivasi Diet : Pemakanan Bersih

Sumber Gambar : FB Page Maria Kang

22 April 2013.

Kebelakangan ini, diet aku agak tergelincir dari landasannya. Betul, tak tipu. Diet Herbalife aku masih sama macam selalu, tapi kadang-kadang tekak ni terasa nak makan biskut, makanan yang siap proses dan makanan segera. 

Mungkin sebab dua tiga minggu ni aku stres dengan beban kerja yang banyak, jadi pengurusan masa aku agak kelam kabut. End up, aku selalu balik lewat dan bila tak sempat sampai rumah on time untuk shake di sebelah malam, aku makan makanan segera macam produk McDonalds (tapi masih tak sentuh air manis/air gas dan in shaa Allah dalam jumlah kalori yang dibenarkan - itulah gunanya info kalori makanan dan minuman!). 

Harap-harap aku dapat redeem balik kelekaan diet aku ni secepat mungkin dan gantikannya dengan cara diet pemakanan bersih seperti di atas ni...amin!

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)