17 January 2013

Mak : Day 1 GH Melaka


Entry sepantas kilat untuk perkembangan mak hari ni (17 Januari 2013).
Kesihatan mak masih sama, kandungan keratin dalam air kencing mak masih tinggi. Cuma doktor belum putuskan untuk buat proses dialisis pada buah pinggang mak lagi. Kebetulan hari ni waktu rehat tengahari, adik aku datang melawat mak. Aku bergegas dari pejabat ke wad mak, alhamdulillah tak ada masalah sepanjang perjalanan.

Dari rekod kesihatan mak, adik aku cakap memang belum ok lagi untuk mak discharge hari ni. Mak masih dipantau dari segi ubat-ubatan yang di ambil. Sementara tunggu mak di bilik air, aku keluar sekejap ke kantin untuk belikan makanan tengahari untuk bibik. Masuk balik ke wad, mak yang tak perasan aku dah lama sampai nampak terkejut tengok aku, tapi terkejut yang happy. Mesti mak rindu. *sebak hati tengok mak kat hospital, kena cucuk tangan*

Disebabkan masa suntuk, aku makan lauk bungkus kat tepi katil mak. Mak pandang je. Macam mana tak sedih, kita makan lauk sedap, mak makan lauk hospital yang tentu-tentu ikut standard hospital; tawar dan sup je. Haish....aku nak makan pun rasa tersekat kat tekak ni. Last-last aku curi-curi suapkan juga mak lauk nasi campur aku tu, tu pun mak jamah dua sudu lepas tu bagi isyarat tak nak lagi. Mak takut kalau bacaan gula dalam darah mak naik lagi. 

In shaa Allah, sekejap lagi lepas kerja, aku nak pecut balik ke GH Melaka, nak jenguk mak. Semalam balik rumah pun, aku rasa sunyi walaupun ada orang kat rumah. Sunyi sebab tak dengar suara mak. Haish....ni dah berkaca-kaca mata masa menaip ni. Ok lah, aku nak solat Asar jap, kang takut tak sempat pula.

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)