16 December 2012

Trick Art Museum, i-City Shah Alam


Orang demam panas punya mood nak berjalan tak boleh dihalang-halang. Huhuhu....dah tahu badan tengah panas sejuk, hidung dok sok sek sok sek, tapi rancangan nak ke Trick Art Museum tetap diteruskan. Kuat betul pengaruh BW ke blog orang lain, sampai pujuk-pujuk encik suami nak ke Trick Art Museum ni. Baik punya plan dengan kakak ipar, nak bawa anak-anak buah pergi jalan-jalan ke Shah Alam.

Yuran masuk tersangat la murah (pada aku la!). Dewasa atau kanak-kanak, bayaran adalah sama iaitu RM5 per entry. Takde tiket-tiket kertas bagai ni, dah maju skit, pakai kad scan. Kebetulan masa kami masuk, belum ramai umat manusia di dalam muzium ni, tapi tak sampai beberapa minit, berderu-deru pulak yang masuk. Haish.....kenalah berebut-rebut ambil gambar macam-macam aksi dalam ruang muzium yang sekangkang kera tu. Nak-nak pulak, setiap sudut dinding ada lukisan dan siap ditunjukkan gambar contoh macam mana nak beraksi untuk nampak 'real'.


Hehe, masa ni dah tak de malu-malu dah nak beraksi walaupun banyak mata memandang. Kena kreatif bergaya dengan lukisan-lukisan tu, kalau tidak nampak statik je; setakat senyum dan senget-sengetkan badan....duh! Apa pun tak boleh kalau macam tu...huhu! Aku sampai dah tergelak besar bila tengok encik suami ambil mood nak bergambar dengan gaya-gaya pelik dia.



Banyak lagi aksi yang kami ambil, semput nak upload satu-satu nanti. Apa yang ada ni baru sedikit je dari koleksi gambar yang kami ambil sepanjang berada dalam bangunan dua tingkat ni.



Dengan encik suami di hadapan bangunan Trick Art Museum ni. Nasib baik ada gambar berdua, tu pun minta tolong anak buah yang snapkan.


Dah nak gerak balik dah masa ni, kalau ikutkan tempat yang kami pergi ni hanyalah di satu lokasi je kalau nak dibandingkan dengan peta Taman Tema i-City Shah Alam ni. Agaknya kalau nak khatam meronda semua tempat ni, harus kena datang awal pagi sampai ke malam duduk disitu, baru betul-betul berbaloi perjalanan kami yang jauh dari Seremban ni. (Sakit pinggang wooo duduk dalam kereta lama-lama, kalau pregnant ni, memang give up la nak harung perjalanan jauh-jauh ni).


Pose dengan encik suami....sayang encik suami ketat-ketat!

1 comment:

  1. Dulu ida pergi takde ape pun.. masuk pun free, parking pun free lagi.. huhu.. skrg dah ade semuanyaaa.. ni yang nak ajak huby pergi ni.. hihihihi.....

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)