13 December 2012

Jelajah SDSI 2012

Jelajah program SDSI bagi tahun 2012 yang mana macam dah jadi kemestian bagi aku. Kali ni dapat peluang ke SDSI bersama-sama mak, encik suami dan bibik baru, bibik Siti.

Macam-macam produk makanan,minuman dan barangan dijual di sini. Selain itu, di setiap booth negeri ditempatkan persembahan kebudayaan yang sangat menarik. 

Paling mendapat tumpuan adalah booth negeri Sarawak (ada tarian Sumazau dan lagu Aku Anak Kampung versi alunan alat muzik tradisional), booth negeri Pulau Pinang (ada kumpulan Boria, siap encik suami join menari sekali!), dan booth negeri Kelantan (persembahan dikir barat dan model pakaian Cik Siti Wan Kembang).

Sekitar suasana di pameran SDSI yang meriah dengan kehadiran pengunjung dari seluruh Malaysia.

Tengok la wheelchair mak tu....sarat dengan beg plastik barangan yang dibeli. Huhuhu....seronok tengok mak enjoy pergi SDSI ni, bila bawa mak masuk di booth pameran, boleh dikatakan semua orang beri laluan pada mak dan ajak mak merasa food tester yang sedap-sedap.

Seperti biasa, sesi mencari makanan dari negeri lain selain Melaka, beli Udang Sanggul dari gerai Perak, Mee Bandung Muar dari booth Johor, Nasi Kerabu dari booth Kelantan, Satah dari booth Terengganu dan nasi lauk pauk dari booth Negeri Sembilan ( sungguh patriotik encik suami beli dari booth negeri sendiri..hihi ). 

Banyak juga barang yang kami borong di SDSI ni, kebanyakannya makanan la. Yang bestnya, siap ulang pergi ke sana pada sebelah malam sebab encik suami tak puas meronda dalam booth pameran dan mencuba food tester .....hehehe!


Round kedua ke SDSI pada sebelah malam. Kebetulan ada slot Angah Raja Lawak dan dua orang lagi pelawak yang aku tak ingat nama dia. 

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)