28 November 2012

Bibik Baru : Bibik Siti


Bibik baru dah sampai malam semalam (26 November 2012).
Mahgrib tu, aku baru sampai rumah, belum keluar kereta, kakak aku call tanya aku kat mana.
Dia beritahu on the way ke rumah mak, nak hantar bibik baru, agen suruh datang ambil dan bawa terus ke rumah.

Masuk je rumah, aku bagitahu mak, kakak aku nak datang bawa bibik baru.
Mak aku cakap "Alhamdulillah".
Aku kemas bilik mak apa yang patut.

Setengah jam kemudian, kakak aku sampai masa aku tengah blend shake aku.
Bermula la sesi suai kenal dengan bibik baru.
Nama Siti, orang Jawa dan berusia 40-an.
Fresh turun dari kapal. Maksud aku, agen tak simpan lama-lama di rumah dia dan tak sempat nak bercampur gaul dengan bibik-bibik lain yang sedia ada di rumah agen tu.
So far, kami tengok ok je la.
Hari pertama pun kot? Tak boleh nak judge performance overnight, kena beri masa untuk dia adapt dengan rutin harian jaga mak.

Kakak aku ada sebut dua tiga benda, salah satunya pasal isu buat permit untuk bibik Siti ni. Kakak aku cadang aku dan encik suami yang uruskan permit bibik guna dokumentasi kami. Maksudnya, secara legalnya, aku dan encik suami majikan sah bibik Siti ni on paper. Kakak aku suruh sediakan dokumen kami suami isteri macam salinan kad pengenalan, penyata KWSP dan sijil perkahwinan sebagai dokumen sokongan. In shaa Allah, aku akan sediakan....

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)