13 July 2011

Jadual Waktu Berbuka Puasa Dan Waktu Imsak Melaka 2011

Sebenarnya dah 2-3 hari juga la mencari jadual ni dari blog-blog blogger di internet, tiada tujuan lain, hanya nak berkongsi dengan korunk jadual yang boleh dikatakan wajib ada dalam simpanan sepanjang bulan Ramadhan yang bakal menjelma kurang lebih 3 minggu lagi.

Alhamdulillah, dipanjangkan umur setahun lagi untuk menjalani ibadat puasa dan merasai nikmat bulan Ramadhan. Puasa tahun ni tak pasti lagi dapat buat solat tarawikh berjemaah di surau taman perumahan atau hanya buat solat tarawikh di rumah sahaja, memandangkan perlu jaga mak selagi bibik belum sampai. Tak pe la, yang penting, kesihatan mak perlu dijaga dan insyaAllah, dipermudahkanNya ibadah solat tarawikh akan dibuat sebaik mungkin.

 Klik untuk saiz jadual besar

Untuk rujuk jadual lengkap waktu berbuka puasa dan imsak seluruh Malaysia, boleh klik Jadual Berbuka Puasa Tahun 2011, 1432H.

2 comments:

  1. Salam kenal Batik Pink..
    Tgok jdual bukak pose & imsak nih rsa x sbr2 plak nak puasa.. tp tang mngganti pose nih...hehe.sy baru mula gnti sehari nih ade lg 5 hari..adehh..x snonoh btol..huhu

    ReplyDelete
  2. hehe..salam perkenalan juga mommyagharr...tu la, tak sabar nak mula berpuasa.kat opis ni dah ramai buat pose ganti beramai2. tahun lepas saya puasa penuh, paham2 je la..orang period tak berapa nak teratur....tapi tahun ni macam ada chances puasa tak penuh sebab makan ubat duspaton...betulkan semula aturan period...

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)