20 November 2009

Hidup Lepas Bertunang

Agak-agak korunk mcm mana? Gembira? Puas? Lega?Sedih?

Pada aku, semua tu aku dapat rasa lepas bertunang dua minggu lepas. Gembira dan puas sebab akhirnya aku dah melepasi satu peringkat dalam perhubungan aku dan si dia. Lega sebab lepas ni aku dah tak perlu dengar orang dok tanya, bila nak kawin..dah ada pakwe ke tak. Sedih sebab mengenangkan aku hanya ada tak sampai setahun menikmati hidup sebagai Cik sebelum ditukar status kepada Puan....huhuhuh....

Ramai yang dok nasihat, masa tunang ni kita berdarah manis. Erk....Wujud lagi ke term tu? Mak sedara dok jek aku, siap kata dah tunang ni kurang-kurangkan keluar berdua, nanti hilang seri dan macam-macam lagi la. Aku dok angguk2 je, kang tanya lebih2 kang, panas lak telinga sedara mara dengar nanti...hehe.

Member-member lak bagitahu, masa bertunang ni banyak dugaannya, kena sentiasa bertoleransi dan jangan selalu gaduh2 dengan tunang. Haa..yang ni aku setuju. Herm, mana tak nya, seminggu lepas bertunang aku gaduh dengan abang. Kesian dia, sampai dah takleh nak cakap apa masa call aku. Mudahnya aku minta dilepaskan. Aduh...nasib baiklah abang faham angin aku ni, dia tak layan benda2 mengarut aku sebut masa tu....kalau orang lain, maunyer betul2 aku kena tinggal......

Yang aku perasan, sikap aku berubah skit lepas bertunang ni. Mood nak bermanja dengan abg, asyik nak dengar suara dia makin menjadi2. Dia pulak makin hari makin bertambah beban kerja, jadi kena fokus dengan kerja dia. Tu yang aku asyik merajuk dengan dia sampai jadi gaduh. Dua hari baik, lepas tu gaduh lagi....baik balik...gaduh balik...duh!

Bertunang setahun rasa macam lama, tapi pejam celik pejam celik..dah nak abis sebulan, tinggal 11 bulan je lagi. Tu yang bila baring2 tengah malam, tetiba rasa macam .."Isk, sempat ke nak buat semua persiapan ni?" Rasa macam cepatnya masa berlalu dan aku tak buat apa-apa lagi. Isk isk isk....

Rasa lucu plak bila belek-belek buku hiasan hantaran dan senarai persiapan perkahwinan dalam majalah Pengantin. Dulu tak ambik pot langsung tentang bab2 hias menghias hantaran ni, tapi skang rasa macam nak beli semua buku tu! Banyak benda yang aku tak tahu sebenarnya....huhu...

Bab kumpul duit ni, aku ade rasa sengal skit. Tapi tak pe la, bab duit ni aku rasa tak perlu diperbincangkan kat sini. Biar aku cuba fikirkan dan selesaikan sendiri dengan cara aku. Cuma, kalau ade yang tahu macam mana nak speed up mengumpul duit dengan tempoh nak melangsungkan perkahwinan berbaki 11 bulan ni, mesej atau komen la kat post aku ni...help me out, ok?

2 comments:

  1. mmg bnyk dugaan ms bertunang ni.. sy ada 11 hr lg before nikah ni... minggu2 akhir ni pun duk gaduh2 lg..hahaha..dugaannn.. sabar je bnyk2..

    Jemput ke Majlis Walimah sy pd 5/12 dia Kuala Terengganu

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)