02 August 2009

Ops Selongkar

Lepas tolong mak keluarkan buku2 dalam almari lama kat depan tandas belakang, aku terjumpa semula buku yang aku cari2 selama ini....'Ayat-ayat Hafazan'. Punya lama aku cari, rupa2nya masih elok tersimpan di dalam almari tu.

Buku ni aku beli masa tingkatan satu, masa tu tahun 1996...jadi perangai menampal kartun2 macam ni mmg agak normal zaman tu....what do you expect? hehehe...

Lama betul hayat buku ni. Tahun ni genap 14 tahun....syukur Alhamdulillah jumpa balik!

Selain tu, aku terjumpa balik buku-buku novel bahasa Inggeris kegemaran aku suatu masa dahulu. Sekarang pun minat lagi, cuma tak ada masa nak khatam semula buku2 ni...herm...

Aku rasa ada 2-3 buku novel Inggeris yang aku dah missplaced....akan ku selongkar lagi. Harap2 sempat jumpa sebelum mak jual pada apek Cina Ujung Pasir tu...Masa sekolah menengah dulu, aku memang suka buku siri SVU ni. Jalan cerita dia memang syok habis. FYI, aku tak ada sebuah pun novel Melayu masa remaja dulu...memang tak ada langsung.

5 comments:

  1. Ida!!
    minat SV gak ey?
    omg! ms skolah dulu pon aku just bc english novel. bkn le nak tunjuk kerek..klu novel melayu mmg x minat. nape la aku x tau ko minat gak jessica & lizzie wakefield tu..klu x bleh exchange SV series kan. i have Sweet Valley High: Senior Year collection dr siri no.1 smp no.18 kot. smp skg still cr kot2 ade lg bookstore yg jual SVH: Senior Year

    ReplyDelete
  2. la ye ke izzah??

    kebetulan pulak!! ida tak banyak koleksi buku2 tu, tahu2 jer la..zaman sekolah dulu manalah ade duit banyak nak beli novel2 nih....zaman tu, buku rm13.90 pun dah kire mahal, kan? heheh....

    takpe2...sekurang2nya ida tahulah ade orang lain yang punyai minat serupa dengan ida!!

    ReplyDelete
  3. btol2!
    tp dulu hrg buku xde la mhl cam skg ni. klu x silap novel cam Sweet Valley ni dlm rm10.90. skg ni klu nak novel murah beli yg paperback. tu pun citer2 klasik mcm pride & prejudice (jane austen).
    pnh skali tu almost nak jual buku2 ni coz i tot mcm menyemak je. haha! thank god x jd jual. tiap kali boring mst bc novel2 tu.

    ReplyDelete
  4. thesweetlittlecat;

    mmg la mu kenal.....dah memang mu nyer kelas....heheheh

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)