05 February 2009

MAPPA IX @ PICC, Putrajaya

G1: Booklet MAPPA IX G2: Suasana dalam PICC sementara kedatangan dif-dif kehormat dan PakLah G3: Kumpulan koir yang menghiburkan, lead singer dia lawa maa...suare pun sedap gak...hehehe G4: (KSN- Ketua Setiausaha Negara), YBhg. Tan Sri Mohd. Sidek Haji Hassan berucap G5: PakLah berucap...Alhamdulillah..dapat gak dengar amanat terakhir PakLah (sebelum bersara bulan depan) kepada penjawat awam mcm aku..huhuhu.. G6: Aku ngan Kak As...sib baik ade geng nak berborak...kalau x, mati kutu aku kat sana!

Sejak kelmarin, aku ada dpt surat pengambilan pos berdaftar kat pejabat pos area taman aku, tp disebabkan aku x ade masa nak gi ambik, aku wakilkan pada mak aku. Jadi, semalam mak aku gi la ambil kat pejabat pos tu. Ruper2nya cd Akhil Hayy yang aku menang peraduan dalam Majalah Rapi beberapa bulan lepas....huhuh....alhamdulillah, tak sia-sia aku masuk peraduan tu..sebenarnya tak harap sangat menang lagi, sebab aku assume kalau dah pernah menang sebelum ni, peluang nak menang sekali lagi memang tipis..dah rezeki kan? terima je la...

Termasuk cd Akhil Hayy, aku dah ada dua cd nasyid dari keluaran Inteam. Yang cd Adikku Sayang - Zikir Zikir tu aku menang kalau tak salah aku penghujung tahun lepas (2008). TQ Rapi....


Ni lah majalah yang aku mula beli dua kali sebulan dan bermurah hati kasi aku menang sampai dua kali...kui kui kui...ni yang aku makin bersemangat nak masuk peraduan dia lagi..
Masa aku belek-belek surat2 yang masuk letterbox aku, aku tengok ade surat dari LHDN atas nama aku...eerk? yo la..yo la...naik skit gaji aku....terus kena cukai pendapatan eek? pantas dan efektif sungguh LHDN kejar pembayar cukai pendapatan junior mcm aku ni ek....heheheh......jangan marah eek orang2 LHDN..tu bukan kutuk, tapi tu aku puji sistem tracing korunk yang sangat berkesan...tak sampai sebulan aku keje, ko dah anta borang-borang untuk diisi...

2 comments:

  1. awk,nak tanya skit.masa lapor diri ptm hari tu jpa ada cakap tak bila diorg amik lg intake ptm.sy simpanan ptm gak.

    ReplyDelete
  2. x pasti la awak...awak calon simpanan keberapa ye? mcm saya, saya calon simpanan intake 1st...cuba surf laman web forum Cari.com..situ banyak info..

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)