09 November 2022

Percubaan Untuk Kitaran Period Tahun 2022


9 November 2022.

Last suntikan perancang pada Mac 2020, dan temujanji terakhir dengan KKIA pada Jun 2020. Sampai sekarang bulan November 2022 aku tak pernah mengalami period. Jadinya, disebabkan dah lama sangat tak period, 26 Oktober lepas semasa temujanji anak untuk umur 4 tahun 6 bulan, cakap dengan doktor nak minta ubat turun period.

Nasib baik doktor OK je, jadi doktor prescribe Provera 5mg 1 biji sehari untuk 1 kitaran period dahulu. Aku start makan ubat Provera pada 31 Oktober 2022 dan pil terakhir aku makan pada hari ini 9 November 2022 (10 hari). Hari ni start dari tengahari masa aku menghadiri mesyuarat perolehan sebut harga aku dah terasa kepala berbayang macam berpusing, tekak dah mula rasa mual-mual loya. Simptom yang sama macam sebelum period dulu-dulu. Semoga period akan datang sehari dua lagi, terasa rindu pula nak rasa pengalaman period. Huhuhu.

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)