11 September 2016

Qurban 2016


11 September 2016.

Alhamdulillah...Alhamdulillah....Alhamdulillah....
Saat-saat akhir menjelang Hari Raya Aidiladha esok, hari ni masih berkesempatan melakukan ibadah qurban untuk diri sendiri. Tahun 2016 adalah tahun ke-2 aku menyertai ibadah qurban (yang pertama tahun 2014) dan kesemuanya dilaksanakan di luar negara. Tahun lepas aku dan suami tak buat qurban, namun kami menyertai program Wakaf Perigi di Kemboja anjuran Al-Ameen Serve Holdings (www.korbanaqiqah.com.my). Syukur alhamdulillah kami dah dapat lihat sendiri gambar perigi yang telah dibina tu dan gambar keluarga yang mengunakan kemudahan perigi tersebut.


Tahun ini seperti biasa aku membuat qurban dengan 1 bahagian lembu. Semoga ada rezeki untuk aku membuat qurban 1 ekor lembu atau 1 ekor kambing di tahun-tahun akan datang. Ye..ini adalah cabaran untuk diri sendiri. Tahun 2016 ini aku menyertai ibadah qurban di bawah anjuran Muslim Qurban Ent (Reg : 002434460-V) di bawah seliaan Oh! Media dan Oh! Islam.


Yang sebenarnya....terkesan dengan status FB Kak Di semalam...rasa tersentuh. Mungkin Allah SWT nak datangkan hidayah melalui status ini.

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)