12 April 2016

5KM Fit Malaysia Taman Rekreasi Bukit Beringin

12 April 2016.

Event larian 5KM yang ditunggu-tunggu, tapi akhirnya lain perancangan Allah SWT untuk aku. Masa jumpa doktor hari Rabu minggu lepas, ada tanya dengan doktor boleh ke join event larian dalam 2 minggu berturut-turut ni sebab memang kami dah daftar awal. Nampak gaya doktor tak benarkan dan suruh tangguhkan dulu atas alasan tertentu. 

Tapi, aku pujuk juga suami untuk teruskan larian tanpa aku. Dah terbayang-bayang medal finisher Fit Malaysia tu....alhamdulillah, walaupun pada mulanya suami agak keberatan sebab fikirkan dia berlari seorang diri tanpa aku, akhirnya dia berjaya juga habiskan larian tu. Aku cuma hantar (drop by) dia ke Taman Rekreasi Bukit Beringin sebab dah boleh agak akan jammed giler kat situ sebab penyertaan hampir 2000 orang, lepas tu balik ke rumah untuk rehat-rehatkan badan.

Aku cuma mampu tumpang bergambar dengan medal finisher dia je la. Jeles betul bila suami dah bertambah medal. Takpe-takpe, bersabar jer la, semoga ada hikmah disebalik semua ini.

P/s: Teringat ada someone yang labelkan kami-kami yang running 5KM - 7KM ni standard "loser". Nevermind, kami beriadah untuk sihat, bukan untuk berlumba tunjuk siapa hebat.








2 comments:

  1. huh...sapa la mulut tak de insurance tu...
    kita ni bila umur meningkat, ingat nak sihat je kan yani...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade lah seorang hamba Allah tu...ye la, dia dah makin kurus dan fit, jadi ayat jaki yang keluar...that's why i don't like orang yang dah kurus dan perasan diri dah cukup bagus. Takpe la....abaikan jer la.

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)