07 April 2015

Simbol Tangki Minyak Arah Mana...Kiri Atau Kanan?

7 April 2015.

Ini info yang aku dengar dalam Lite.FM pagi tadi. Nampak macam remeh tapi berguna juga pada kita especially kaum perempuan ni. Bukan apa, kalau kereta kita sendiri inshaAllah kita ingat belah mana tangki minyak kita. Tapi kadang-kala bila masuk kawasan stesen minyak dan nak cari petrol pump yang sesuai, tetiba je kita jadi blur....tangki minyak aku belah mana eh? Kiri ke kanan? Tak pasal-pasal nak jengah kat cermin tepi untuk tengok which side.

Jadi, info pagi tadi beritahu.....kat dashboard kereta kan ada simbol tangki minyak kereta kan? Contohnya macam gambar di bawah ni....


Haaa...nampak tak arah anak panah sebelah simbol tangki minyak tu? Arah ke kiri kan? Jadi, ini menunjukkan tangki minyak kereta aku kat sebelah kiri kereta. Kereta jenis lain mungkin anak panahnyer menghala ke arah kanan, boleh check sendiri.

Tip ni applicable juga pada kereta yang kita sewa atau kereta yang kita pinjam dari orang lain. Nanti takde la nampak mengelabah bila nak isi minyak kat stesen minyak. Huhuhu.....

P/s: Tip ni agak penting pada orang yang cerewet macam suami aku, kalau dah sampai stesen minyak tu seboleh-boleh nak cari petrol pump yang sebelah kiri kereta...alasan? Malas nak tarik panjang-panjang cable pump tu melintang badan kereta dia...prrffftt sangat! Aku ok je...huhuhu!

2 comments:

  1. yai, i pun mcm ur hubby...malas nak tarik2... hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. so...ST termasuklah dalam kategori cerewet eh? Hehehehe.......

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)