24 March 2015

Aina Dan CikDa Pergi Kenduri Kahwin

24 Mac 2015.

Hari Sabtu dan Ahad lepas aku ke majlis pernikahan dan persandingan adik sepupu, yang juga merangkap bekas mak andam masa majlis perkahwinan aku dan adik bongsu dulu. Dia nikah hari Sabtu malam dan bersanding Ahad. Aku dan adik bongsu mewakili adik beradik yang lain yang tak dapat datang. 


Sementara menunggu pengantin lelaki sedang bersoal jawap dengan tok imam, suami snap gambar kami adik beradik. Agak lama juga pengantin lelaki kena soal siasat, kesian pun ada. Tapi betullah apa yang Tok Imam tu cakap, lepas nikah ni dosa pahala isteri akan ditanggung oleh suami. Kahwin ni bukan sekadar untuk menghalalkan sesuatu perhubungan, lebih dari tu.


 Alhamdulillah, dengan sekali lafaz adik sepupu dah selamat bergelar isteri orang.

 Anak dara seorang ni dah boring agaknya, macam-macam gaya dia buat. Huhuhu...

 Hari Ahad tu adik bongsu aku ada buat lokum jadi aku bawa Aina pergi kenduri kawin adik sepupu dulu. Dah pesan awal-awal, bekalkan baju kurung untuk Aina pakai nanti. 

Boleh pula adik bongsu aku terlupa nak bekalkan sekali tudung untuk Aina! Haish....aku ambil inner tudung aku lepas tu pakaikan kat Aina....nasib baik sesuai!

Sama tak gaya kaki makcik dengan anak buah? Huhuhu....baju kurung ni aku belikan untuk Aina masa raya tahun lepas.

 Gambar pengantin...bestnya dapat tukar-tukar baju. Lawa-lawa pulak tu!

2 comments:

  1. Replies
    1. alhamdulillah la anak dara seorang ni jenis nak kat makcik dan pakcik dia ni. boleh kata setiap minggu Yani babysitkan Aina masa adik bongsu buat lokum...

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)