20 February 2015

MF2015 : Riadah Dan Senamrobik Di S2 City Park


20 Februari 2015.

Bersiaran langsung dari Seremban...hehe! Alhamdulillah...awal pagi tadi ke S2 City Park dengan suami untuk beriadah berdua. Eh...hari kedua Tahun Baru Cina, ingatkan tak ramai kaum Cina yang beriadah...silap besar! Hari kedua raya diorunk, diorunk dah kembali beriadah di taman. Tak macam kita kaum Melayu...kalau seminggu raya, seminggu la tak sarung baju sukan dan berpeluh beriadah.


Best juga beriadah di sini; ada tasik, ada taman permainan, ada padang bola keranjang, ada tempat bersenam...eh macam-macam lagilah. Ada juga sesi senamrobik oleh persatuan apantah, siap ada menari senamrobik kat tepi tasik. Kami suami isteri pun join sama lepas berjalan kaki pusing tasik 2 kali.

Senamrobik tu kenakan bayaran sebanyak RM2 seorang. Oklah tu kan? Selain dapat bersenam, dapat happy-happy jugak. Macam-macam lagu yang diorunk mainkan, seronok ikut sama step senamrobik walaupun banyak step yang salah buat. Huhuhu...berpeluh-peluh dibuatnya bersenamrobik.


Lepas senamrobik, kami saje luangkan masa tengok orang ramai beri makan ikan dalam tasik tu. Happening juga la tempat riadah kat Seremban ni, cuma kena pandai cari. InshaAllah kalau ada rezeki nak cuba beriadah di Taman Tasik (Lake Garden) Seremban pula.

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)