22 February 2015

Mak : Bila Mereka Berbunga Mekar & Kembali Segar


22 Februari 2015.

Alhamdulillah, sambil-sambil siram pokok bunga dan tanaman arwah mak, sambil belek kalau-kalau ada perkembangan baru pada pokok-pokok orkid mak. Pokok yang hari tu berbunga dah ada bunga baru yang keluar.


Pada rak besi pokok bunga yang satu lagi pun ada satu pokok orkid yang baru berbunga. Sukanya hati ni...tak boleh digambarkanlah! Rasa satu kepuasan bila tengok bunga makin banyak keluar. Berbaloi dok belek pokok-pokok bunga.


Rezeki dari Allah SWT....pokok-pokok ni pada asalnya memang dah togel dan kering layu. Memang tunggu masa nak mati je. Hari-hari tekun menyiram, hari ni dapat tengok ada daun-daun kecil hijau yang kembali tumbuh pada batang pokok ini. Alhamdulillah ya Allah....terima kasih!

2 comments:

  1. seronok tgk pokok membesar... tapi mcm i ni asik balik lambat... memang x dan nk nyiram pokok... harap kt hubby je la tolong siram...

    ReplyDelete
  2. Yani pun mengejar masa dari pejabat nak sampai ke rumah sebelum Maghrib. Selalu sampai rumah dalam pukul 6.30-6.40 petang lepas tu cepat-cepat siram pokok kat sekitar rumah sebelum gelap. Suami pun kalau sempat balik awal, dia rajin tolong sama-sama siramkan pokok. Tak tahu la sampai bila kerajinan ni boleh bertahan lama....

    ReplyDelete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)