23 December 2014

Misi Disember 2014 : Biar Lambat Dari Langsung Tiada


23 Disember 2014.

Petang semalam tak sempat nak bersenam. Dah la hujan, mengejar masa nak singgah kedai runcit membeli barang dapur dan bahan untuk diblend dengan shake Herbalife . Sesuatu perlu dikorbankan; dan nampaknya ia adalah masa bersenam pada waktu petang lepas balik kerja.

Sesampai kat rumah, siapkan shake untuk dinner dan shake untuk breakfast hari ni. Lepas tu solat Maghrib dan Isyak. Bergegas masak lauk gulai kari ayam dan sayur bayam campur untuk bekal tengahari ni. Kelentang kelentung kat dapur sampai pukul 10.30 malam. Rehat kejap layan karenah anak-anak bulus depan tv.

Pukul 11.15 malam kuatkan semangat, sarung shirt, sport bra dan seluar tight. Pasang video Start Walking At Home 3 Miles With Leslie Sansone kat tv. Siapa kata bersenam lewat malam peluh susah nak keluar? 46 minit berpowerwalk, kuyup berpeluh. Hormon endorphins merembes keluar, hati jadi sangat gumbira. Takpe la lewat bersenam daripada tak bersenam langsung, rasa badan lemau je.


Lepas bersenam, sementara keringkan peluh dok layan ebook Women's Health keluaran Januari 2015 kat tv. Menarik juga artikel berkaitan hormon kewanitaan dan penyakit-penyakit yang kita sebagai wanita perlu bersedia untuk hadapi.

No comments:

Post a Comment

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)