09 April 2014

Kembalikan Semula Mood Selepas 2 Minggu


9 April 2014.

2 minggu lebih off terus aktiviti fizikal dan senaman. Ada satu perasaan yang tak terluah, jadi berat hati nak mulakan semula aktiviti bersenam.


Kuatkan juga semangat untuk kembali bersenam, paling tidak untuk persediaan menghadapi prosedur laps nanti. Bawa laptop dan video powerwalk sekali ke bengkel di hotel di PD. Alhamdulillah dapatlah juga buat powerwalk sebanyak 7 miles (Pagi dan malam), makan pun terjaga; shake pagi dan malam, cuma makan tengahari masih lagi mengambil nasi dan lauk.



 
 
2 botol air sebelah laptop tu bukan untuk diminum, tapi aku jadikan dumbel. Walaupun setakat 500ml je berat sebotol tu, bila buat push up/ raised arm banyak kali, terasa lenguh juga.

8 comments:

  1. semoga segalanya dipermudahkan yer...

    ReplyDelete
  2. hurm, sue dh lama balik bercuti..lemaunya bukan main lagi nak start senam balik..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni pun terpaksa Sue...dok fikir lepas buat laps nanti besar kemungkinan kurang aktif untuk beberapa waktu, makan nak kena jaga....paksarelakan badan untuk berpeluh.

      Delete
  3. yani...selama ni dok wonder acaner la yani kira calories burn...ni baru tau ada miles calculator ni... ehehehe...'lampi' sungguh i ni...

    teruskan bersenam yani, InshaAllah, ringan badan dan fikiran...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....rasanya dulu Yani pernah sharekan link ke web pengiraan ni, masa mula2 amalkan powerwalk...mungkin ST terlepas pandang kot link tu....

      InshaAllah ST...bila bersenam, rasa macam lepas segala perasaan yang terpendam dalam hati.

      Delete

Awak hantar komen? Awak sangat 'awesome' ! Terima kasih.... :)